Sökning: "boys’ writing"

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden boys’ writing.

  1. 1. Könsrollers påverkan på pojkar och flickors prestation i språkämnet : - En litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Petronella Lodén; [2024]
    Nyckelord :Genus; Jämställdhet; Könsnormer; Könsskillnader; Läs- och skrivförmåga; Prestation; Språkämnen;

    Sammanfattning : Educational research in the Nordic countries has for decades shown a gender-gap inknowledge. Girls perform better than boys, especially in reading and writing. This paper is asystematic literature study with a qualitative approach. Eleven peer reviewed articles havebeen analysed. LÄS MER

  2. 2. Genus i klassrummet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Lina Axelsson; [2023]
    Nyckelord :Genus; genusperspektiv; makt; skola; genusgeografi.;

    Sammanfattning : In today's schools there is an equality goal which means that boys and girls must be given the same opportunities and the same education and not be treated, judged, or have different demands and expectations on them because of their gender. Schools also have a responsibility to break down traditional gender patterns and allow students to develop their abilities and interests regardless of gender. LÄS MER

  3. 3. Socialnämndens yttranden för killar och tjejer : En kritisk diskursanalys gällande ansökningar om tvångsvård enligt 3 § LVU

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Elin Harrysson; Nellie Persson; [2023]
    Nyckelord :Youth care; compulsory care; gender; discretion; critical discourse analysis; social services; Vård av unga; tvångsvård; genus; handlingsutrymme; kritisk diskursanalys; socialtjänst;

    Sammanfattning : In this study, we examined how social workers through committee described the young person in secure care of youths, and whether there ere any differences between the sexes. The theoretical starting point was the gender perspective and social workers discretion. LÄS MER

  4. 4. Ungdomars strategier för känsloreglering: psykometriska egenskaper hos instrumentet Adolescents' Emotion Regulation Strategies Questionnaire, version 2 (AERSQ:2)

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Malena Mertin; Paula Tikkanen; [2022]
    Nyckelord :känsloreglering; strategier för känsloreglering; högstadiet; Adolescents’ Emotion Regulation Strategies Questionnaire AERSQ ; Social Sciences;

    Sammanfattning : Det behövs validerade skattningsskalor för att mäta strategier för känsloreglering hos ungdomar, som är särskilt framtagna för ungdomar. Denna kvantitativa tvärsnittsstudie ämnade undersöka de psykometriska egenskaperna hos instrumentet Adolescents’ Emotion Regulation Strategies Questionnaire, version 2 (AERSQ:2). LÄS MER

  5. 5. Strategien beim Erlernen neuer Wörter im Fach Deutsch : Ein Vergleich zwischen SchülerInnen der neunten Klasse sowie Kurs 4 im Gymnasium

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Meike Krüger; [2021]
    Nyckelord :German as a foreign language; 9th grade; learning strategies; questionnaire; upper secondary school; vocabulary learning; Deutsch als Fremdsprache; 9. Klasse; Lernstrategien; Kurs 4 Gymnasium; Umfrage; Vokabellernen;

    Sammanfattning : This essay is about vocabulary learning strategies in German as a foreign language among students in two primary schools and one upper secondary school in the south of Sweden. The students in the primary schools were in the 9 th grade (15-year-olds) and the other ones in a more advanced language course (17-year-olds). LÄS MER