Sökning: "brand image transfer"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden brand image transfer.

  1. 1. Marknadsföring i fotbollsvärlden. En studie som fördjupar sig i samspelet mellan klubbar och fotbollsspelares varumärken

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucas Thijssen; Gabriel Ferriere; [2024-01-23]
    Nyckelord :Brand; Brand image; Branding theory; Celebrity endorsement theory; Emotional branding theory; Fan loyalty; Star player;

    Sammanfattning : In the world of football, the divide between Swedish clubs and the international competition has only increased in recent years. The financing of a club is a big part of its competitive force, with the transfer market being an important aspect in having a successful club and assembling a strong squad. LÄS MER

  2. 2. "Det vita snuset och marknadsföringsruset” : En kvalitativ studie om det vita tobaksfria snusets marknadsföring riktat mot unga.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Fanny Sandberg; Lisa Ålstam; [2022]
    Nyckelord :Influencer; snus; Velo; semiotik; Instagram; tobaks fritt snus; marknadsföring; gruppidentitet; kapital; självframställning; sociala medier.;

    Sammanfattning : Between 2018 and 2021, the amount of young snuff users increased drastically. The same year, 2018, Velo, a tobacco free nicotine snuff, was launched on the Swedish market. They made themselves known through organizing big events and by engaging in influencer marketing. LÄS MER

  3. 3. Säger en bild mer än tusen ord? : -En turismvetenskaplig studie om maktfördelning genom nya marknadsföringskanaler

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lotta Wiandt; Pernilla Bredberg; [2021]
    Nyckelord :Place marketing; Marketing; Social media; Place brand; Storytelling; User Generated content UGC ; Hashtag; Co-Creation; Platsmarknadsföring; Marknadsföring; Sociala medier; Varumärke; Storytelling; User Generated content UGC ; Hashtag; Samskapande;

    Sammanfattning : I denna studie har kommunala destination management organization (DMOs) kring Vänern studerats och specifikt hur de implementerar sociala medier i deras marknadsföring. Vi har haft som syfte att studera hur användandet av sociala medier som marknadsföringskanal kan medföra en maktförflyttning och i förlängningen påverka en plats varumärke. LÄS MER

  4. 4. Grönvit Hållbarhet – En Grönvit Betydelse? : En kvalitativ och kvantitativ analys av Rögle BK:s CSR-organ Grönvit Hållbarhet påverkar sponsorernas sponsringssamarbete med klubben.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Filip Multan; Oliver Trulsson; [2021]
    Nyckelord :CSR; Brand Image Transfer;

    Sammanfattning : This study aims to evaluate how Rögle BK:s work with CSR affects their sponsors relation to their sponsorship cooperation.  We do this via a quantitative and qualitative analysis of the club’s sponsors. Since Rögle BK have many sponsors, we put the limit to be included in this study at 90 000 SEK in sponsorship-money per year. LÄS MER

  5. 5. Hur idrottsvarumärken påverkas av sponsring från bettingbolag : En jämförande deduktiv studie gällande de svenska elitfotbollsklubbarna och deras supportrar, samt klubbarnas CSR-arbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Fredrik Gunnarsson; Adam Withfeldt; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Swedish football teams of today who are playing on an elite level get several tough tasks that they have to go through. It’s not like the good old days, when success on the pitch was everything that mattered. Now is the surroundings equally important. LÄS MER