Sökning: "brand-customer relationship"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden brand-customer relationship.

  1. 1. Love is all you need - Defining the concept of love brands

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Lindenmeyer; Franziska Seifried; Alma Varga; [2023]
    Nyckelord :brand love; brand-customer relationship; brand loyalty; love brands; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The term “love brand” has recently become a buzzword among marketing practitioners. Therefore, the purpose of this paper is to define this concept, its elements, and how customers express the love they feel towards their love brand(s) in order to create a shared understanding among practitioners and the academic world. LÄS MER

  2. 2. How does brands' participation in an accidental controversy affect their reputation? : An application of the situational crisis communication theory to firestorms

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Nina Björnsson; [2023]
    Nyckelord :Firestorms; Situational Crisis Communication Theory; reputation; trust recovery;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the strategies used by brands to recover from firestorms following controversies in the age of social media. The focus is on understanding the brand-customer relationship aspect of firestorms and the importance of monitoring and comprehending them to minimize their impact. LÄS MER

  3. 3. Smartphones som ny marknadsföringskanal : Nya möjligheter inom precision, segmentering och relationer

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Louise Fohlin; Emelie Franzén; [2011]
    Nyckelord :Mobile marketing; precision marketing; consumer driven timing; market segmentation; context; relevance; integrity; brand; consumer relationship; high interactive communication devices; Mobilmarknadsföring; smartphones; precisionsmarknadsföring; kundstyrd timing; segmentering; kontext; relevans; integritet; kundrelationer; interaktionsintensiva kommunikationsenheter;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att öka förståelsen för hur samhällets och teknikens senaste utveckling har bidragit med nya marknadsföringskanaler och vad detta innebär för företags marknadsföringsstrategier. Med detta syfte som utgångspunkt har tre forskningsfrågor formulerats för att avgränsa forskningen än mer: Hur kan smartphones som marknadsföringskanal hjälpa företag att precisera sin marknadsföring till kunden? På vilket sätt har den nya mobila tekniken, i form av smartphones, påverkat företags segmenteringsmöjligheter? Hur kan ett företag använda sig av smartphones, som ett verktyg för att hantera kundrelationer? Metod: Uppsatsen är resultatet av en kvalitativ studie med en huvudsaklig induktiv inriktning. LÄS MER