Sökning: "business communication i"

Visar resultat 21 - 25 av 1554 uppsatser innehållade orden business communication i.

  1. 21. Många medlemmar, få beslutsfattare : En flerfallstudie om beslutsfattande i kooperativ

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Alice Olsson; Ida Hildebrand; [2023]
    Nyckelord :decisions; decision-making; co-operatives; member participation; agency theory; stewardship theory; beslut; beslutsfattande; kooperativ; medlemsdeltagande; agentteorin; förvaltarskapsteorin;

    Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige finns det många företag både stora och små som använder sig utav den kooperativa organisationsmodellen. Trots att kooperativa företag är en stor del av näringslivet är kunskapen om dem begränsad. LÄS MER

  2. 22. Sustainable Capital Investments : A Case Study of Production Equipment User and Supplier Cooperation in the Pharmaceutical Industry

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Sonja Lisa Sophia Thomaszik; [2023]
    Nyckelord :sustainable capital investments; Green Design; production development; hållbara kapitalinvesteringar; Grön Design; produktionsutveckling;

    Sammanfattning : Capital investments provide both the opportunity and responsibility to design for sustainability since most of the environmental impact of a production system is determined by the design phase. However, today’s capital investment process of production lacks adaptation to sustainability needs. LÄS MER

  3. 23. Agentproblematik i producentkooperativens ekonomistyrning : En fallstudie av Sydgrönts agentproblematik och dess hantering med fokus på styrning och mål

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Axel gummesson; Adam Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Kooperativ; Styrning; Agentproblematik; Agentteori; Målkongruens; Ekonomistyrning;

    Sammanfattning : Master thesis (4FE18E) Master of Science in Business and Economics, School of Business and Economics at Linnaeus University in Växjö, Spring 2023 Title: Agent problems in producer cooperatives' financial management"A case study of Sydgrönt's agent problem and its management with a focus on governance and goals" Background and problem: Cooperatives make up a significant part of Swedish business life, but are a form of business that is rarely talked about from a research point of view, even though the governance-related challenges are great. The challenges arise when the ownership and management of the company is separated, which means that the owners completely hand over the operational management to an external business management. LÄS MER

  4. 24. A study on consumer perception of clothes repair and opportunities for brand intervention

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hai Ly Pham; Ankita Kanjilal; [2023]
    Nyckelord :repair; clothing; circular economy; consumer behaviour; brand intervention;

    Sammanfattning : Repairing is one of the alternative business alternatives at the end-of-life phase of clothing, that is seen to be a potential solution for the biggest challenge that the fashion industry faces today - waste. The purpose of this research is to extend our collective understanding of consumers’ value in clothes that lead to their willingness to keep a garment in use for longer. LÄS MER

  5. 25. International tech companies in the Swedish media landscape – Bound for success? : A case study about what can affect international tech companies’ success when establishing a presence in the Swedish media landscape

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Maha Hafidh; [2023]
    Nyckelord :Public relations; journalism; media landscapes; international public relations; Omvärldsrelationer; journalistik; medielandskap; internationell PR;

    Sammanfattning : Denna fallstudie presenterar forskning om vad som kan påverka framgången för internationella teknikföretag när det kommer till att etablera sig i det svenska medielandskapet. Sverige ses som ett nav för innovation och med globalisering samt framväxten av kommunikationsteknologier kan företag bedriva sin verksamhet på andra marknader än deras ursprung, vilket gör det viktigt att förstå vad som kan påverka framgången med att etablera sig i det svenska medielandskapet när man genomför kommunikationsinsatser. LÄS MER