Sökning: "business education"

Visar resultat 16 - 20 av 1171 uppsatser innehållade orden business education.

  1. 16. Fast fashions påverkan på miljön : En studie om konsumenters kunskaper, attityder och beteenden till Fast fashion fördelat mellan kön, ålder och utbildning

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Saga Ekelund Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Fast fashion; consumption; environmental threats; attitude; behavior; sustainability; Fast fashion; konsumtion; miljöhot; attityd; beteende; hållbarhet;

    Sammanfattning : In recent years, the consumption and production of clothing has increased radically because of Fast fashion. Fast fashion is a business model, which means that clothes are sold at cheap prices and enables and encourages the consumer to buy more clothes. LÄS MER

  2. 17. Jakten på kompetens : En fallstudie om det strategiska HRM-arbetet i el-och energibranschen

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Moa Hennström; David Ohrlander; [2023]
    Nyckelord :Talent Management; Talang; HRM system; Strategisk HRM; Kompetensförsörjning; Kompetensutveckling; Skills gap.;

    Sammanfattning :   Datum: 2023-05-29  Nivå: Magisteruppsats Företagsekonomi, 15 hp   Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Hennström Moa (99/02/24)      Ohrlander David (97/08/10)  Titel: Jakten på kompetens - En fallstudie om det strategiska HRM-arbetet i el-och energibranschen.  Handledare: Magnus Linderström  Nyckelord: Talent Management, Talang, HRM system, Strategisk HRM, Kompetensförsörjning, Kompetensutveckling, Skills gap. LÄS MER

  3. 18. Gamification - Den roliga inlärningsvägen till digitala internutbildningar : Är digitala internutbildningar med gamification roligare?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Oscar Ahlgren; Björn Skogby Steinholtz; [2023]
    Nyckelord :gamification; digital training education; companies; fun; comparison; gamification; digitala utbildningar; företag; rolighet; jämförelse;

    Sammanfattning : Digitala utbildningar finns för att hjälpa verksamheter med att utbilda sina anställda för att förbättra deras prestationer, samt skydda verksamheterna från att bli utnyttjade. Gamification eller spelifiering är tillämpningen av spelmekanismer i ett icke-spelsammanhang och används inom företag då dess upplevda potential gör att lärande blir mer engagerande och roligt. LÄS MER

  4. 19. Implementing Circular Economy Measures for Stockholm's Sustainable Development: An Assessment of Using Second-hand Textiles in School Craft Education

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Maurine Luquet; [2023]
    Nyckelord :Circular Economy; Climate Neutrality; Life Cycle Assessment; Sustainable Development; Textile; Waste Management;

    Sammanfattning : Circular Economy is an increasingly popular concept, which could be implemented to decrease our environmental impacts and promote sustainable development. Within Agenda 2030 and the Paris Agreement, the city of Stockholm has the goal to become climate neutral by 2030 and wants to explore the effects ofcircularity measures. LÄS MER

  5. 20. Antecedents of Cognitive Frames in Corporate Sustainability : An Exploration from the Start-up Perspective

    Master-uppsats,

    Författare :Luca Tilman Ike; Jasmin Rühl; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Sustainability issues have become increasingly relevant for businesses worldwide. Especially corporate sustainability as a comprehensive approach integrating the competing demands of social, environmental, and economic dimensions on a business creates ambiguous situations for decision-makers. LÄS MER