Sökning: "c- kreativitet"
Visar resultat 21 - 25 av 47 uppsatser innehållade orden c- kreativitet.
21. ”Glädje, samhörighet… viss del galenskap”. Förskolepedagogers förhållningssätt till musik, i ljuset av kreativitet och barns delaktighet.
C-uppsats,Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att studera musikinriktade förskolor och synliggöra hur pedagogerna tänker kring ocharbetar med musik, i ljuset av kreativitet och barns delaktighet. För att besvara vår frågeställning ställer vi ossfrågorna hur pedagogerna förhåller sig till kreativitet och barns delaktighet i musicerandet och hur verksamhetenpåverkas av denna inställning. LÄS MER
22. Den fria lekens betydelse för utveckling av barns sociala samspel
C-uppsats,Sammanfattning : Huvudfråga: Vilket innehåll har barns lekar i förskolan?, Hur inleds och avslutas lekar i förskolan? Vilkasociala ordningar och maktstrukturer blir synliga i leken i förskolan?Metod och material: I min studie har jag valt att använda mig av kvalitativa direktobservationer på tvåförskolor där jag känner barnen och pedagogerna mycket väl. Jag valde att göra direktobservationer genom attanteckna noga vad jag såg. LÄS MER
23. Att ta plats igen - en studie om kreativitet och hälsa
C-uppsats,Sammanfattning : Bakom mitt intresse för kreativitet och konstnärligt skapande, ligger inte bara ett långt arbetsliv i en lärande funktion för vuxna inom detta område, utan också en lika lång erfarenhet av ett eget sådant skapande. På den kurs som de senaste fem åren har varit min huvudsyssla, en kurs riktad till och förbehållen sjukskrivna och arbetslösa, har jag lagt märke till att dessa ”studier” ofta har lett till en positiv utveckling och synbar tillfredsställelse för deltagarna. LÄS MER
24. Dockteater som pedagogiskt verktyg
C-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Vi har, av tidigare erfarenheter, upptäckt en frånvaro av praktiskt, lustfyllt lärande däreleverna tillåts vara delaktiga. Då våra egna intressen är präglade av och starkt kopplade tillaktiviteter där människan, som skapande varelse, tillåts vara aktiv med nyfikenheten somdrivkraft har vi valt att undersöka dockteaterns möjligheter att stimulera till ett sådantlärandesätt. LÄS MER
25. ”Det är ju bara att leka barn”
C-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning: Undersökningen syftar till att belysa frågor om hur lärare tänker kring hur man kan arbeta med att utveckla och utmana elevers kreativitet och skapande inom estetisk verksamhet i gymnasiesärskolan. Min studie riktar sig främst till musiklärare som liksom jag måhända kommer att undervisa i särskolan någon gång men som under utbildningen inte fått någon specifik utbildning kring detta. LÄS MER