Sökning: "c- kreativitet"

Visar resultat 21 - 25 av 47 uppsatser innehållade orden c- kreativitet.

  1. 21. ”Glädje, samhörighet… viss del galenskap”. Förskolepedagogers förhållningssätt till musik, i ljuset av kreativitet och barns delaktighet.

    C-uppsats,

    Författare :Simon Elmquist; Johnny Hagman; [2011]
    Nyckelord :Musikprofil; samspel; nyskapande;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att studera musikinriktade förskolor och synliggöra hur pedagogerna tänker kring ocharbetar med musik, i ljuset av kreativitet och barns delaktighet. För att besvara vår frågeställning ställer vi ossfrågorna hur pedagogerna förhåller sig till kreativitet och barns delaktighet i musicerandet och hur verksamhetenpåverkas av denna inställning. LÄS MER

  2. 22. Den fria lekens betydelse för utveckling av barns sociala samspel

    C-uppsats,

    Författare :Susanne Johansson; [2011]
    Nyckelord :frilek; förskola; barn; utveckling; socialt samspe;

    Sammanfattning : Huvudfråga: Vilket innehåll har barns lekar i förskolan?, Hur inleds och avslutas lekar i förskolan? Vilkasociala ordningar och maktstrukturer blir synliga i leken i förskolan?Metod och material: I min studie har jag valt att använda mig av kvalitativa direktobservationer på tvåförskolor där jag känner barnen och pedagogerna mycket väl. Jag valde att göra direktobservationer genom attanteckna noga vad jag såg. LÄS MER

  3. 23. Att ta plats igen - en studie om kreativitet och hälsa

    C-uppsats,

    Författare :Agneta Wennergren; [2010-04-23]
    Nyckelord :hälsa; ohälsa; kreativitet; självbild;

    Sammanfattning : Bakom mitt intresse för kreativitet och konstnärligt skapande, ligger inte bara ett långt arbetsliv i en lärande funktion för vuxna inom detta område, utan också en lika lång erfarenhet av ett eget sådant skapande. På den kurs som de senaste fem åren har varit min huvudsyssla, en kurs riktad till och förbehållen sjukskrivna och arbetslösa, har jag lagt märke till att dessa ”studier” ofta har lett till en positiv utveckling och synbar tillfredsställelse för deltagarna. LÄS MER

  4. 24. Dockteater som pedagogiskt verktyg

    C-uppsats,

    Författare : [2010]
    Nyckelord :dockteater; kreativitet; fantasi; demokrati; lustf;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Vi har, av tidigare erfarenheter, upptäckt en frånvaro av praktiskt, lustfyllt lärande däreleverna tillåts vara delaktiga. Då våra egna intressen är präglade av och starkt kopplade tillaktiviteter där människan, som skapande varelse, tillåts vara aktiv med nyfikenheten somdrivkraft har vi valt att undersöka dockteaterns möjligheter att stimulera till ett sådantlärandesätt. LÄS MER

  5. 25. ”Det är ju bara att leka barn”

    C-uppsats,

    Författare :Emma Larsson; Annelie Holm; [2010]
    Nyckelord :kreativitet; gymnasiesärskola; estetisk verksamhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Undersökningen
 syftar
 till
 att
 belysa
 frågor
 om
 hur
 lärare
 tänker
 kring
 hur
 man
 kan
arbeta
 med
 att
 utveckla
 och
 utmana
 elevers
 kreativitet
 och
 skapande
 inom
 estetisk
 verksamhet
 i
gymnasiesärskolan.
 Min
 studie
 riktar
 sig
 främst
 till
 musiklärare
 som
 liksom
 jag
 måhända
 kommer
 att
undervisa
i
särskolan
någon
gång
men
som
under
utbildningen
inte
fått
någon
specifik
utbildning
kring
detta. LÄS MER