Sökning: "c- kreativitet"
Visar resultat 16 - 20 av 47 uppsatser innehållade orden c- kreativitet.
16. Den materialistiska styrningen i förskola, skola och samhälle
C-uppsats,Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka barns konsumtion. Vad kommer barnens inställning till konsumtion från? Kandet bero på: media, den kulturella miljön, den hegemoniska praxisen eller de styrande socioekonomiskaförutsättningarna i barnens närmiljö?Vi vill vidare koppla detta till hur barn upplever sin status i samband med sina ägodelar och titta på vad deraskonsumtion får för konsekvenser, både ur perspektivet värdegrund och hållbar utveckling. LÄS MER
17. Att arbeta med kreativitet i skolan, ett pedagogiskt verktyg
C-uppsats,Sammanfattning : SAMMANFATTNING:Är ett alternativt arbetssätt lösningen på bildämnets förlorade status? Hur kan ett sådant arbetssätt se ut?Detta är frågor som diskuterats i denna uppsats utifrån ett samhällsperspektiv. En explorativ metod, samt enkvalitativ metod har använts för att bäst avhandla dessa frågeställningar. LÄS MER
18. Med jazzen som inspiration. En kvalitativ studie om hur musikundervisning kan utveckla barn mer än bara musikaliskt.
C-uppsats,Sammanfattning : Musikundervisning kan ge så mycket mer än att bara lära sig spela tre ackord på gitarr eller vilket årtalMozart föddes. Det finns en allmän inställning att musik är konst eller underhållning. LÄS MER
19. Hur arbetar man med drama i grundskolans tidigare år?
C-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:SyfteSyftet med detta arbete är att beskriva och undersöka om och i så fall på vilka sätt pedagoger i grundskolanstidigare år använder sig av drama i sin undervisning. Dessutom undersöks vilka åsikter samt föresatser sompedagogerna har när det gäller drama och gestaltning som en alternativ inlärningsmetod utifrån teorier ominlärning och dramapedagogik, samt deras inställning till lek och lärande i skolan. LÄS MER
20. Reflektion - En strategi för kreativitet och lärande med mening
C-uppsats,Sammanfattning : My study aims to examine the concept of reflection, what it means and also link it to working with reflection inthe learning process, primarily focusing on art and creativity.The main question in this paper is: What does it mean to reflect? and: How can you work reflective in a creativeprocess? In order to answer my questions I have used a qualitative textual analysis on a range of texts dealingwith reflection, primarily focusing on the educational field. LÄS MER