Sökning: "c- medie kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden c- medie kommunikation.

  1. 1. Därför måste Näktergalen lämna sitt bo : En studie kring hur man skapar ett, från grunden, instagramanpassat varumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Esther Muijs; Elsa Skagersten; [2021]
    Nyckelord :visuell kommunikation; visuell identitet; sociala medier; utbildning; habitus;

    Sammanfattning : Vi behöver alla guidning i livet och någon att se upp till och ha kul med. Detta C-projekt görs på uppdrag av projektet Näktergalen Karlstad. Näktergalen, som arbetar för breddad rekrytering, vill möjliggöra en ökad förståelse, respekt och tolerans för olika sociala och kulturella bakgrunder. LÄS MER

  2. 2. En kvalitativ studie om organisationers utvärdering av extern kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Disa Sewerin; Andrea Lundin; [2018]
    Nyckelord :utvärdering; extern kommunikation; indirekta värden; legitimitet; anseende;

    Sammanfattning : This study aims to chart and enhance the knowledge of organizations’ evaluation of communication. The purpose is to understand what organizations evaluate, how they proceed and why it is important, as well as potential challenges they currently face. LÄS MER

  3. 3. Gropen i gatan : Spårväg Lund C - ESS, ett projekt i motvind

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Gabriella Jakobsen; Matilda Hjalmar; [2018]
    Nyckelord :demokrati; kommunikation; dialog; medborgarengagemang; projekt; medborgardeltagande; medborgarskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : Genom att studera Spårväg Lund C - ESS, ett förnyelseprojekt i Lund, ämnar denna studie att bidra med kunskap om hur ett kommunalt drivet projekts genomförande motiveras då en tydlig opposition existerar. Kommunikationsarbetet problematiseras i fråga om huruvida Spårväg Lund inbjuder till ett medborgerligt deltagande och vilka åsikter som uppmärksammas eller ignoreras. LÄS MER

  4. 4. REKLAMEN SOM VET VEM DU ÄR En kvalitativ studie om riktad reklam på sociala medier ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Catherine Lavér; Louise Nordahl; [2017-10-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 46 Antal ord: 18 126 Nyckelord: Riktad reklam, Facebook, Instagram, integritet, övervakning, sociala medier, riktad marknadsföring Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användare av sociala medier upplever den riktade reklamen ur ett integritetsperspektiv. Teori: Studiens teoretiska ramverk innehåller teori och tidigare forskning om övervakning, integritet, reklam och användning av sociala medier. LÄS MER

  5. 5. En ytlig nödvändig glättighet : En kvalitativ studie av hur medieanvändare i åldrarna 40-69 ser på sitt användande av sociala medier med särskild tonvikt på Facebook.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Fanny Lindholm; Elin Holm; [2015]
    Nyckelord :Facebook; sociala medier; kommunikation; äldre personer;

    Sammanfattning : Abstract Titel: En ytlig nödvändig glättighet – En kvalitativ studie av hur medieanvändare i åldrarna 40-69 ser på sitt användande av sociala medier med särskild tonvikt på Facebook. Nivå: C-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap, 15 högskolepoäng Författare: Fanny Lindholm och Elin Holm Handledare: Gabor Bora Examinator: Anna Edin Syfte: Syftet med den här uppsatsen var att undersöka hur medieanvändare i åldrarna 40-69 år ser på sitt användande av sociala medier med särskild tonvikt på Facebook, samt hur de ser på sin omgivnings användande av sociala medier. LÄS MER