Sökning: "c-uppsats beteende"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden c-uppsats beteende.

  1. 1. Tystnaden talar för sig själv : Prosocial tystnad på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Viktoria Derkert; Diana Hedborg; [2022]
    Nyckelord :arbetsplatskultur; prosocial tystnad; prosocialt beteende; tystnad på arbetsplatsen; tystnadskultur;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats behandlar tystnadskultur på arbetsplatsen och utmanar till utveckling av detbefintliga begreppet prosocial tystnad. Den undersöker även relationen mellan tystnadskulturoch prosocial tystnad. LÄS MER

  2. 2. Sitter det i väggarna? : En kvalitativ studie om offentlig sektors arbete för främjandet av innovativt beteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Felicia Tenglund; Stina Åberg; [2019]
    Nyckelord :Innovativt beteende; ledarskap; offentlig sektor; arbetsklimat;

    Sammanfattning : Titel: Sitter det i väggarna? En kvalitativ studie om offentlig sektors arbete för främjandet av innovativt beteende Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Felicia Tenglund och Stina Åberg Handledare: Agneta Sundström och Kristina Mickelsson Datum: 2019 - Januari Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur ledare inom offentlig sektor arbetar för att utveckla bra arbetsklimat och hur det främjar ett innovativt beteende.  Metod: Studien tillämpar en kvalitativ metod, där utgångspunkten är den hermeneutiska vetenskapstraditionen. LÄS MER

  3. 3. Relationen mellan revisor och kund- en idealbild : En empirisk kundperspektivstudie med fokus på ideal kontra lagstadgade ramar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Maria Mejstedt; Marthina Tedesund; [2016]
    Nyckelord :Client-auditor relationship; ideal image; auditor objectivity; relational; transactional; trust; statutory regulation; Revisor-kundrelation; idealbild; objektivitet; relationell; transaktionell; förtroende; lagstadgade ramar;

    Sammanfattning : Titel: Relationen mellan Revisor och Kund- en Idealbild: En empirisk kundperspektivstudie med fokus på ideal kontra lagstadgade ramar Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Maria Mejstedt och Marthina Tedesund Handledare: Jan Svanberg Datum: 2016 – januari Bakgrund och Syfte: Tidigare forskning utifrån ett revisorperspektiv tyder på att relationen mellan revisorn och kunden är central vid hot mot oberoendet och revisionskvaliteten. Däremot efterlyses mer forskning från ytterligare perspektiv. LÄS MER

  4. 4. En undersökning om attityden till mottagandet av E-postmarknadsföring : Med avseende på kognitions-, affektions- & beteendemässig attityd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Johanna Nilsson; August Mazetti-Nissen; [2016]
    Nyckelord :Attitude; E-mail marketing; E-mail marketing messages; Cognition; Affection; Behavior; Attityd; E-postmarknadsföring; E-postmarknadsföringsmeddelande; Kognition; Affektion; Beteende;

    Sammanfattning : Titel: En undersökning om attityden till mottagandet av E-postmarknadsföring – Medavseende på kognitions-, affektions- & beteendemässig attityd. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Johanna Nilsson & August Mazetti-Nissen Handledare: Jens Eklinder Frick Datum: 2016 – Januari Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka attityden till mottagandet av Epostmarknadsföringhos svenska beslutsfattare inom en B2B-kontext, detta med avseende påkognitions-, affektions- och beteendemässig attityd. LÄS MER

  5. 5. Intentionsorienterad Design

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Henrik Olsson; [2015]
    Nyckelord :ProvoTing; Produktdesign; Provotyper; Kritisk Design; Co-design; Designfilosofi; Stress; Socio-psykologi; Deltagande designprocess; Berättarteknik; Argumentation;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats är ett resultat av ett examensarbete som fokuserat på design som är kritisk till industrins agenda för att producera en produkt. Den är kritiskt till produktdesignerns roll som bunden till att leverera vad marknaden säger sig önska. LÄS MER