Sökning: "callcenter kvalitet"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden callcenter kvalitet.

  1. 1. Time series Forecast of Call volume in Call Centre using Statistical and Machine Learning Methods

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nicoló Baldon; [2019]
    Nyckelord :Time Series Analysis; SARIMA; Seasonal ANN; LSTM; Call Center data; seasonal time series;

    Sammanfattning : Time series is a collection of points gathered at regular intervals. Time series analysis explores the time correlations and tries to model it according to trend and seasonality. One of the most relevant tasks, in time series analysis, is forecasting future values, which is considered fundamental in many real-world scenarios. LÄS MER

  2. 2. Effekterna övervakning har på servicekvaliteten hos callcenter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Björn Berglund; Johan Lundqvist; [2014]
    Nyckelord :Callcenter; övervakning; servicekvalitet; IT; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats innehåller en undersökning om hur övervakning och IT påverkar den service kvalitet som ett callcenter levererar. Detta genomfördes genom att genomföra fem intervjuer som var grundade i vårt ramverk. Intervjuerna gav oss förståelse över hur övervakningen och IT påverkade verksamheten och de anställda. LÄS MER

  3. 3. Callcenter outsourcing : Krav och kvalitetssäkring

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Anna Bengtsson; Bernadette Acs; Erik Lejon; [2008]
    Nyckelord :Outsourcing; call centre; requirements; quality assurance; Outsourcing; callcenter; krav; kvalitetssäkring;

    Sammanfattning : Outsourcing och specifikt callcenter outsourcing diskuteras bland företag. Tyngden i diskussionen ligger på kvalitén, som är en aktuell aspekt av fenomenet callcenter outsourcing. Frågan berör flera parter; de företag som outsourcar, callcenter och konsumenter. LÄS MER