Sökning: "reklam depend"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden reklam depend.

  1. 1. Den blå stolen : En studie om Barncancerfondens reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ulrika Henriksson; [2022]
    Nyckelord :Emotional marketing; The Childhood Cancer Foundation; TV commercial; semiotics; rhetoric; storytelling; Emotionell marknadsföring; Barncancerfonden; TV-reklam; semiotik; retorik; storytelling.;

    Sammanfattning : Välgörenhetsorganisationer använder sig av emotionell marknadsföring, via bland annat storytelling i reklamfilmer, med avsikten att väcka känslor och erhålla monetära gåvor från mottagarna. En av dessa organisationerna är Barncancerfonden som år 2013 ändrade sitt kommunikationskoncept i takt med att forskningen inom barncancer gick framåt. LÄS MER

  2. 2. Konstverkets roll i samtida reklam : Funktioner, meningsskapande och en jämförelse mellan svensk och singaporiansk reklam

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Jacob Hallerström; [2019]
    Nyckelord :Art; Advertising; Meaning; Function; Sweden; Singapore; Differentiation; Social Capital; Cultural Capital; Aura; Semiotics; Multimodality; Humour; Exclusivity;

    Sammanfattning : This Bachelors essay takes an in-depth look at how meaning is created through advertisements with references to art. What reasons can be found for why art, a phenomenon that draws highly on analogue reactions, is still widely used in advertisements today in a society that is more and more digitalized. LÄS MER

  3. 3. Konsumentens inställning till skräddarsydd reklam på olika digitala kommunikationsplattformar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Björk Olsson; Hanna Musie; Sophie Olsson; [2017]
    Nyckelord :Nyckelord: Skräddarsydd marknadsföring; Kommunikationsplattform; OSN; E-handel; AIDA-modellen Key words: Customized marketing; Communication platform; OSL OSN ; E-commerce; AIDA-model; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilken effekt skräddarsydd marknadsföring har på konsumenter beroende på vilken digital kommunikationsplattform som används. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt tolkningsperspektiv och ett induktivt tillvägagångssätt. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring inom outdoorbranschen & hur den påverkar vår förmåga att uppfylla hållbarhetsmålen.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekoteknik och hållbart byggande

    Författare :Magnus Sellberg; [2016]
    Nyckelord :Konsumtion; miljö; marknadsföring; rekyleffekt;

    Sammanfattning : Vårt sätt att producera och konsumera produkter idag är en starkt bidragande orsak till alla de miljöproblem som världen upplever. Outdoorbranschen är inget undantag, detta trots att det är en bransch som är direkt eller indirekt beroende av naturen och vad den har att erbjuda. LÄS MER

  5. 5. Datainsamling av privatpersoners internetbeteende : En studie av medvetenheten hos privatpersoner

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Richard Tomstad; Gustav Pettersson; [2014]
    Nyckelord :Internet surveillance; data collection; cookies; OBA; targeted advertising; profiling; Internetövervakning; datainsamling; cookies; OBA; riktad reklam; profilering;

    Sammanfattning : Internetövervakning har under senaste tiden blivit ett aktuellt ämne i media. Det rapporteras bland annat om att företag som samlar in information om privatpersoner. Datan som samlas in kan innehålla information om användares beteende på internet såsom besökta sidor, sökhistorik, aktivitet på sociala medier med mera. LÄS MER