Sökning: "reklam depend"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden reklam depend.
1. Den blå stolen : En studie om Barncancerfondens reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Välgörenhetsorganisationer använder sig av emotionell marknadsföring, via bland annat storytelling i reklamfilmer, med avsikten att väcka känslor och erhålla monetära gåvor från mottagarna. En av dessa organisationerna är Barncancerfonden som år 2013 ändrade sitt kommunikationskoncept i takt med att forskningen inom barncancer gick framåt. LÄS MER
2. Konstverkets roll i samtida reklam : Funktioner, meningsskapande och en jämförelse mellan svensk och singaporiansk reklam
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : This Bachelors essay takes an in-depth look at how meaning is created through advertisements with references to art. What reasons can be found for why art, a phenomenon that draws highly on analogue reactions, is still widely used in advertisements today in a society that is more and more digitalized. LÄS MER
3. Konsumentens inställning till skräddarsydd reklam på olika digitala kommunikationsplattformar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilken effekt skräddarsydd marknadsföring har på konsumenter beroende på vilken digital kommunikationsplattform som används. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt tolkningsperspektiv och ett induktivt tillvägagångssätt. LÄS MER
4. Marknadsföring inom outdoorbranschen & hur den påverkar vår förmåga att uppfylla hållbarhetsmålen.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekoteknik och hållbart byggandeSammanfattning : Vårt sätt att producera och konsumera produkter idag är en starkt bidragande orsak till alla de miljöproblem som världen upplever. Outdoorbranschen är inget undantag, detta trots att det är en bransch som är direkt eller indirekt beroende av naturen och vad den har att erbjuda. LÄS MER
5. Datainsamling av privatpersoners internetbeteende : En studie av medvetenheten hos privatpersoner
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Internetövervakning har under senaste tiden blivit ett aktuellt ämne i media. Det rapporteras bland annat om att företag som samlar in information om privatpersoner. Datan som samlas in kan innehålla information om användares beteende på internet såsom besökta sidor, sökhistorik, aktivitet på sociala medier med mera. LÄS MER