Sökning: "celebrity branding"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden celebrity branding.

  1. 21. Brands in Social Media : A Study on How Product Brands and Personal Brands Use Social Media to Portray their Brand Identity

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Carole Ginman; [2010]
    Nyckelord :Branding; Social Media; Facebook; Twitter; Brand Identity; Personality; Celebrity; Product Brands; People Brands;

    Sammanfattning : Brands are an important feature in today’s society. A brand can consist of anything; a product, an organisation, a university, a person or even a city. They are not constricted to products or companies, but are important constituents of culture. LÄS MER

  2. 22. Athlete Celebrity Endorsement- utmaningar för AXA, HTH och V6

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hellkvist; Helena Nilsson; Maria Berggren; [2008]
    Nyckelord :Athlete celebrity endorsement; celebrity endorsement; endorsers; corporate identity management; corporate reputation; corporate branding; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur företag använder celebrity endorsers i sina marknadsföringsstrategier. Vi valde att studera detta genom att välja tre svenska idrottsstjärnor i form av Susanna Kallur, Carolina Klüft och Kajsa Bergqvist. Vidare undersöker vi strategierna med hjälp av följande företag; AXA, HTH och V6. LÄS MER

  3. 23. Celebrity Endorsement Branding : Linking Fragrances to Celebrities

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Hadia Eltom; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. Celebrity endorsement : En studie om svenska idrottspersonligheter i företags marknadskommunikation

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Meijer; Daniel Montell; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna studie har vi valt att ur ett marknadsföringsperspektiv studera varför företag använder sig av kända svenska idrottspersonligheter i sin marknadskommunikation. Vi har valt att se på detta fenomen genom både företagens och idrottspersonligheternas perspektiv, det vill säga undersöka vilka incitament dessa båda parter har för att samarbeta. LÄS MER