Sökning: "celebrity branding"
Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden celebrity branding.
21. Brands in Social Media : A Study on How Product Brands and Personal Brands Use Social Media to Portray their Brand Identity
Kandidat-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : Brands are an important feature in today’s society. A brand can consist of anything; a product, an organisation, a university, a person or even a city. They are not constricted to products or companies, but are important constituents of culture. LÄS MER
22. Athlete Celebrity Endorsement- utmaningar för AXA, HTH och V6
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur företag använder celebrity endorsers i sina marknadsföringsstrategier. Vi valde att studera detta genom att välja tre svenska idrottsstjärnor i form av Susanna Kallur, Carolina Klüft och Kajsa Bergqvist. Vidare undersöker vi strategierna med hjälp av följande företag; AXA, HTH och V6. LÄS MER
23. Celebrity Endorsement Branding : Linking Fragrances to Celebrities
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : .... LÄS MER
24. Celebrity endorsement : En studie om svenska idrottspersonligheter i företags marknadskommunikation
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna studie har vi valt att ur ett marknadsföringsperspektiv studera varför företag använder sig av kända svenska idrottspersonligheter i sin marknadskommunikation. Vi har valt att se på detta fenomen genom både företagens och idrottspersonligheternas perspektiv, det vill säga undersöka vilka incitament dessa båda parter har för att samarbeta. LÄS MER