Sökning: "Athlete celebrity endorsement"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Athlete celebrity endorsement.
1. The Gentleman, The Rebel and The Villain: A comparative study of the scandal-sensitivity of athlete personalities in sports marketing
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Celebrity athletes have been powerful marketing tools throughout the professionalization and commercialization of sports. During the last couple of decades, the amount of sponsorship money allocated to the sports industry has rapidly increased, outplaying other sectors of entertainment. LÄS MER
2. We Love Horses - En kritisk diskursanalys av H&Ms marknadskommunikation (idrottssponsring) gentemot unga konsumenter
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Through a case study of H&Ms equestrian sponsorship this study aims to investigate the communicative aspects of sports sponsorships targeting a young audience, as well as its impact on the core values of children’s and youth sports in the Swedish society. Furthermore, this study intends to investigate and create further knowledge on how elite athletes are used by commercial businesses in order to build relationships with young consumers. LÄS MER
3. Sport celebrities endorsement in advertising : The impact on French consumers
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: People need to associate themselves to a reference group or tosomeone they admire. Consumers are influenced by thesegroups or person. Companies have therefore to adapt their promotion strategy to reach consumers by this side. LÄS MER
4. Athlete Celebrity Endorsement- utmaningar för AXA, HTH och V6
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur företag använder celebrity endorsers i sina marknadsföringsstrategier. Vi valde att studera detta genom att välja tre svenska idrottsstjärnor i form av Susanna Kallur, Carolina Klüft och Kajsa Bergqvist. Vidare undersöker vi strategierna med hjälp av följande företag; AXA, HTH och V6. LÄS MER
5. Hur kan Henke, Heidi, Jonte och Anja stärka ett varumärke? : En kvalitativ studie om hur svenska företag arbetar med athlete celebrity endorsement
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Människor har i alla tider sett upp till kända personer som förebilder och representanter för något som de själva drömmer om att vara, vilket gör dessa kända personer till idealiska ansikten utåt för ett företags varumärke och produkter. Detta fenomen kallas celebrity endorsement och har länge varit en populär metod inom marknadsföring där syftet är att skapa associationer mellan ett varumärke och en känd persons egenskaper. LÄS MER