Sökning: "changing consumption behaviour"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden changing consumption behaviour.

  1. 1. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Smilla Seeger; Alice Svensson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer behaviour; digitalisation; cosmetics; returns; buyer-decision-progress; cognitive dissonance; secondary market;

    Sammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER

  2. 2. Behöver jag verkligen det här? : En kvalitativ studie om effekterna av minskad konsumtion

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Maria Andersson; Jeremy Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Norm deviation; change in consumption; strain theory; social coercion; consumption reduction; Normavvikelse; konsumtionsförändring; strain-teori; socialt tvång; konsumtionsminskning;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the individual's experience of conscious consumption reduction in relation to society's consumption norms. By not focusing on motives or causes behind the change, but instead illustrating the subjective and social consequences, the study provides a deeper understanding of how the individual's self-perception and social relationships are affected. LÄS MER

  3. 3. Föräldrars konsumentbeteende och matval : En kvalitativ studie om barnfamiljers attityder kring asiatisk mat i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sonali Pal; Hafsa Hassan; [2024]
    Nyckelord :Företagsekonomi; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Abstract: Consumer behaviour develops during different life stages, as emphasized by Solomon et al. (2016). Notably, the transition to parenthood entails significant changes, challenging pre-existing consumption routines and introducing new priorities, especially in terms of dietary habits (Hamilton & White, 2012). LÄS MER

  4. 4. Mapping Power Peaks and Split Incentives in University Campus: Exploring Tenant- Landlord Dynamics : A Case Study of the Royal Institute of Technology, KTH Campus

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Caroline Svärd; Matilda Hållén; [2023]
    Nyckelord :Power Peaks; Demand Side Management; University Campus; Split Incentives; Effekttoppar; Efterfrågestyrd Energihantering; Split Incentives; Universitetscampus;

    Sammanfattning : The real estate sector in Sweden accounts for a significant share of energy consumption andgreenhouse gas emissions in society. The increased electrification, driven by factors such asdigitalization and the use of electric cars, further contributes to the industry's climate impact. LÄS MER

  5. 5. Konsonanshantering: mellan plikt och identitet : En kvalitativ studie om den motstridiga relationen mellan ungas miljöattityd och konsumtionsbeteende.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Signe Meijer; [2023]
    Nyckelord :Sociologi; Consonance manegement; Konsonanshantering; Kognitiv dissonans; Identitet; Konsumtion.;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the conflicting relation between climate attitude and climate behavior in young adult people in Sweden. The purpose of the study is to understand more about consonance management which is a recent trend in dissonance theory. LÄS MER