Sökning: "classroom climate"
Visar resultat 16 - 20 av 129 uppsatser innehållade orden classroom climate.
16. Geografilärares syn på undervisning om klimatförändringar : En kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV); Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Climate change is a current problem in the news and something that is happening in our society; thus, geography teachers must educate students about it. According to my past teaching experience, many high school students lack a deep understanding of climate change, and many geography teachers are unsure of how to educate students on climate change. LÄS MER
17. Systematic review in education : How does verbal communication between teacher and student affect their self- esteem and commitment to practice?
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV); Malmö högskola/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)Sammanfattning : The words exchanged between teachers and students don't just stay in the classroom, they weave the invisible threads that shape learners' educational climate and self-confidence, paving the way for a future of success and fulfilment. The aim of this thesis is to understand how verbal interactions between students and PE teachers impact on students' gendered self-esteem, and what the consequences are for their investment in practice. LÄS MER
18. Undervisning om klimatförändringar. Att möta missförstånd, oro och engagemang
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Instiutionen för biologi och miljövetenskapSammanfattning : Climate change is a current, multidimensional, and complex issue included in the Swedish upper secondary school biology curriculum. Considering that this issue holds many inherent aspects beyond the scientific concepts, and causes anxiety among young people, questions of how to successfully teach about climate change arise. LÄS MER
19. Kooperativt lärande i Hem- och konsumentkunskap. : En kvalitativ intervjustudie med lärare som praktiserar metoden.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund Kooperativt lärande (KL) är ett strukturerat samarbete mellan elever som ökar elevaktiviteten i klassrummen, är socialt utvecklande, leder till inkludering och ökar engagemanget bland eleverna. Eleverna drar nytta av varandras kunskaper utifrån samarbete vilket ökar deras måluppfyllelse och arbetssättet stärker läraren som ledare i klassrummet. LÄS MER
20. Jag pratar gärna om Jesus eller Muhammed men rör inte min tro : En kvalitativ intervjustudie om det representativa klassrummet och eleven som resurs under religionskunskapslektionerna.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : This study presents the ways secondary school students and their teachers view representation in religious education lessons and how to use the students as a resource for education. With the help of eight qualitative interviews with three certified religious education teachers and five of their students, material was collected to be analysed and discussed in the light of earlier research and Pierre Bourdieu’s theory on religious and symbolic capital. LÄS MER