Sökning: "classroom organization"
Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden classroom organization.
1. Inclusive education: Dynamics of inclusion and exclusion of refugees from the host education system. An Investigation on the Education for Refugees in Meheba Settlement Camp in Zambia
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The purpose of this study is to examine how inclusive education for refugees in organized settlement camp is by exploring the dynamics of inclusion and exclusion of refugees from the classroom and school organization as the subsystems of the education system and the influence of external-factors (societal system) on the inclusion and exclusion of refugees from the host education system. Refugees in the selected camp live with nationals and have access to the same schools in the settlement camp. LÄS MER
2. En studie om samspelet mellan högpresterande elever och digitala läromedel : Lärarens arbetssätt i årskurs 2–4 i matematik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of this study is to increase the knowledge about how teachers work with digital learning material and high-achieving students in the subject of mathematics. The study is based on active teachers in grades two, three and four. LÄS MER
3. Lärares interaktion med och tankar om elever som utmanar undervisningen : en kvalitativ studie
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med denna studie var att utveckla kunskapen om skickliga lärares ledarskap i förhållande till elevers utmanande beteende. Studien genomfördes med sju lärare som arbetade i sju olika skolor. LÄS MER
4. Villkor och förutsättningar för rektorers beslut kring nyanlända elever. : En fallstudie om beslutsfattande och organisatoriskt lärande i tre kommuner
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : During the 2010s Swedish principals received an increased responsibility to make decisions regarding the schooling for individual students. Simultaneously the influx of immigrants to Sweden was high and the responsibility of sorting out housing and schools for the migrants was split between the municipalities. LÄS MER
5. Las habilidades y necesidades comunicativas de estudiantes de EL2 en España: el caso de los refugiados
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : Este estudio analiza las habilidades y necesidades comunicativas de 15 refugiados que asisten a clases de español como segunda lengua (EL2) en una organización no gubernamental (ONG) en España. Se ha utilizado un enfoque cuantitativo, empleando un cuestionario basado en las herramientas 25 y 31 proporcionadas por el proyecto de Integración Lingüística de Migrantes Adultos (LIAM) del Consejo de Europa. LÄS MER