Sökning: "classroom setting"
Visar resultat 1 - 5 av 119 uppsatser innehållade orden classroom setting.
1. L’utilisation du film et du clip vidéo dans l’enseignement du FLE
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : This study explores the incorporation of film and other audiovisual media in the instruction of French as a foreign language. The primary focus is on understanding the diverse approaches adopted by two teachers in the southern region of Sweden. LÄS MER
2. ”Jag ÄLSKAR högläsning!” : Sociala samspel i samband med högläsning i förskoleklass
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Vi har gjort en kvalitativ studie vars syfte är att undersöka hur lärare i förskoleklass arbetar med högläsning. Högläsning kan bidra till att eleverna får en positiv läsupplevelse vilket i sin tur kan stimulera elevernas läslust och läsförståelse, samt utveckla deras ordförråd och förmåga att lyssna och koncentrera sig. LÄS MER
3. Subject-Verb Agreement Errors in Swedish 9th and 11th Grade Students’ English Written Production
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : This study aims to investigate possible factors contributing to subject-verb agreement errors in Swedish junior and senior high school students' English written production. The sample data is collected from the Swedish Learner English Corpus (SLEC), which comprises student texts produced in a classroom setting. LÄS MER
4. Mobiltelefonförbud i gymnasieskolan : Lärare som implementerande frontlinjebyråkrater
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Since August 2022, the use of cell phones in Swedish schools is regulated by law. In this study, the implementation of the cell phone ban is studied from the perspective of upper secondary school teachers as an example of implementation within a street-level bureaucracy setting. LÄS MER
5. Arbetsterapeuters och lärares erfarenheter av samverkan i skolbaserad praxis i grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syfte: Syftet med denna litteraturöversikt var att sammanställa och beskriva arbetsterapeuters och lärares erfarenheter av samverkan i grundskola. Metod: Examensarbetet genomfördes som en allmän litteraturöversikt. LÄS MER