Sökning: "company age and size impact"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden company age and size impact.
1. Eco-Innovation in the Scandinavian and Finnish Furniture Industry: Investigating Drivers, Barriers and The Role of Company Age and Size
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: This study explores the major drivers and barriers to eco-innovation in Scandinavian and Finnish furniture companies, examining the influence of company size and age. The findings benefit stakeholders including businesses, policymakers, professionals, investors, and consumers. LÄS MER
2. Betydelsen av hållbarhet i institutionella investerares investeringsbeslutsprocess
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Bakgrund - Den finansiella sektorn har en viktig funktion i omställningen mot ett merhållbart samhälle, där institutionella investerare genom hållbara investeringar kan ha storbetydelse för den hållbara utvecklingen. Samtidigt har hållbarhet också fått en störrebetydelse för institutionella investerare i deras beslut om investeringar. LÄS MER
3. Påverkar socialt ansvarstagande den finansiella prestationen? : En studie om svenska små- och medelstora företag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund och problem: Sverige är ett av de mest hållbarhets medvetna länderna i världen (Robecosam, 2021) med ett stort antal företag som prioriterar och rapporterar CSR-aktiviteter. Med det i åtanke är CSR ett växande intressant ämne vilket är ett omdiskuterat inom akademisk forskning, framförallt vilken effekt den har för företag som implementerar det. LÄS MER
4. "Take a stand or stay seated": A framework of essential prerequisites for companies considering whether or not to implement a Brand Activism strategy
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: Brand Activism is a phenomenon that only recently became an area of greater interest. The aim of this paper is to follow a call for research and develop a framework that aids brand managers and other decision makers to identify essential prerequisites that their brand should have in place to increase the likelihood for successful Brand Activism. LÄS MER
5. De kom, de klickade, de övergav
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionenSammanfattning : This thesis analyses web statistics belonging to a national B2C e-commerce in retail. The purpose of the thesis is to investigate abandoned carts amongst logged in customers with at least one product added in to their cart and at least one visit to the payment page. LÄS MER