Sökning: "company communication plan"
Visar resultat 11 - 15 av 167 uppsatser innehållade orden company communication plan.
11. Logistical consequences of rapid deliveries in omnichannel retailing : Investigating the impact of 15-minute deliveries on the demand management and order fulfilment process
Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutvecklingSammanfattning : The need for fast, flexible, and sustainable deliveries has become a key priority for companies as customers demand more convenience in their purchasing experience. Retailers have responded by developing their logistics into an omnichannel to meet these expectations, which has made the supply chain more complex. LÄS MER
12. Project Planning and Re-planning in a Multiple Project Engineer-to-Order Context
Master-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Uncertainty and complexity are two factors that make project planning a challenging task. Companies operating in a multiple project Engineer-to-Order environment face an additional dimension of difficulties because of interactions between projects. LÄS MER
13. Nätverkstopologi till N-Tier applikationer : För ökad säkerhet, flexibilitet, skalbarhet och enkelhet
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)Sammanfattning : Multinivåarkitekturer, eller N-nivåarkitekturer där 'N' refererar till antalet nivåer som börjar med 1, är ett sätt att strukturera nätverk och applikationer, antingen i '”on-premises”-infrastrukturer eller på molnplattformar, liksom inom infrastrukturer som kod (IaC). Dessa arkitekturer innebär att man delar upp nätverket eller applikationen i separata lager och nivåer. LÄS MER
14. Processbaserad utveckling : En fallstudie för att mäta produktionsprocessen i en avdelning.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Studien handlar om att undersöka ett förbättringsområde i den valda avdelningen i organisationens produktionsprocess. Förbättringsarbetet är baserat på problem som uppstår hos medarbetarna vid produktionen. Studien är kvalitativ vilket innebär att informationen samlas genom intervjuer och observationer. LÄS MER
15. Ledarskap på distans : En kvalitativ studie om hur ledarskap på distans påverkar relationerna mellan chef och medarbetare
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I början av år 2020 drabbades vårt samhälle av Covid-19 pandemin, vilket medförde riktlinjer som innebar att flertal organisationer aktualiserade ett arbete på distans. Det har i mångt och mycket diskuterats kring hur distansarbetet har påverkat organisationerna såväl som de individer som organisationen innefattas av. LÄS MER