Sökning: "confucianism"

Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade ordet confucianism.

  1. 21. Life Binding : Confucianism-Inspired Gender Stereotypes for Women in Vietnam Media: The Analysis on Entertainment Feature Interviews & The Connection to Global Journalism Theory

    Master-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Nguyen Kim Ngan; [2012]
    Nyckelord :global journalism; global journalistik; gender stereotyping; confucianism; vietnam;

    Sammanfattning : Confucianism is the doctrine that ruled Eastern Asian countries for thousands of years. The doctrine focused on the order of the society and the dependence among individuals in the society. One critique for Confucianism is the under-evaluation of women's role and presence in the society. LÄS MER

  2. 22. Filosofi, kultur och management i Folkrepubliken Kina - En studie av kopplingen mellan filosofi och praktik

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Robert Cedermark; Jan Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :Chinese management; Max Weber; Chinese philosophy; Communism; Confuciansim;

    Sammanfattning : In order to get full understanding of management culture and practice one must understand the underlying factors. This thesis examines the philosophical foundations for management in the People's Republic of China with its primary focus on the period 1949 -2012. LÄS MER

  3. 23. The Cultural Characteristics in China's Official Online Tourism Advertisements

    Master-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Chun Bi; [2012]
    Nyckelord :tourism advertising; China s advertising;

    Sammanfattning : Tourism advertising is an important approach in providing information about tourism destinations and in attracting potential customers, and in this process, particular cultural factors are usually conveyed. In this thesis, the main intention was to describe the cultural factors reflected in advertising and discover the role that Chinese cultural identity plays in China’s official Internet tourism advertisements to overseas markets using a theoretical framework of diverse cultural issues. LÄS MER

  4. 24. Luxury Sector in China : Behaviours toward French Luxury Brands

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Stéphanie Thomas; Valentin Alexandre; [2012]
    Nyckelord :China; French; luxury; LVMH; cultural dimensions; individualism; collectivism; Confucianism; social classes; inequalities; social marker; country-of-origin effect; stereotypes;

    Sammanfattning : Purpose: How Chinese people behave toward French Luxury Brands? Method: This paper is built on a deductive approach following three main hypotheses. Secondary datawere retrieved from books, studies and articles found in Halmstad library and several databases. LÄS MER

  5. 25. Först bugar vi, sedan krigar vi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sandra Henningson; Agnes Andrén; [2011]
    Nyckelord :kultur; sydkorea; konfucianism; culture; marketing; south korea; confucianism; communication; communities; marknadsföring; kommunikation;

    Sammanfattning : När företag ska marknadsföra sig i ett land med en skild kultur kan det utvecklas till enkomplex process om de inte är bekanta och har förståelse för den andra kulturen. Sydkoreahar länge sammankopplats med Koreakriget och Nordkoreas maktspel och har betraktas iskuggan av dess historia. LÄS MER