Sökning: "corporate reputation and CSR"
Visar resultat 1 - 5 av 113 uppsatser innehållade orden corporate reputation and CSR.
1. Sustainable Funding: The Future Role of Finance Suppliers in Sweden Promoting Green Real Estate.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This report investigates the relationships between Corporate Social responsibility and how it affects Swedish banks' role in promoting green real estate. The foundation of the analysis is a qualitative study based on interviews that were conducted on Swedish banks. LÄS MER
2. Hållbarhetsrapporten: Tillräcklig eller bristfällig? : En kvalitativ studie om hållbarhetsrapportens tillräcklighet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Thinking sustainably is becoming increasingly important among companies. Today, there are demands from both stakeholders and the law to conduct sustainable operations. Companies have a social and ethical responsibility to achieve competitive advantage and a good corporate reputation. LÄS MER
3. - Sålt vår själ...? Men det är ju precis tvärtom! : En kvalitativ studie av Oatlys kriskommunikation under krisen med Blackstone Growth.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The purpose of this study is to examine how the oat milk company Oatly applies crisis communication strategies and rhetorical components to maintain a good reputation and legitimacy in relation to the crisis regarding the investment firm Blackstone Growth. Creating a discrepancy between the way Oatly act and the way they present themselves; Oatly is presented as a sustainable company while Blackstone has been criticized to jeopardize environmental and human rights issues. LÄS MER
4. Inflytandet av Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur företag interagerar Corporate Social Responsibility i sin marknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : CSR-aktiviteter har blivit ett allt vanligare initiativ av företag för att kunna påverka konsumenter samt differentiera utbudet av produkter. Det är dock sällan som konsumenter blint accepterar dessa initiativ som uppriktiga handlingar och belönar inte företagen i det direkta skedet. LÄS MER
5. Ledarskap och motivation för ett lyckat engagemang till CSR hos anställda : Kvantitativ studie inom banksektorn i Sverige
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) is a frequently discussed topic in the banking sector, not least because of the financial crisis in 2008 where banks needed to rebuild their reputation. Society at large is asserting the banks' obligation to work with CSR since they hold a key position in society's economy. LÄS MER