Sökning: "cosmetic products"
Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade orden cosmetic products.
1. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER
2. Coverage increase in a plant-based BB cream formulation with natural pigments
Master-uppsats, KTH/KemiSammanfattning : Kaffe Bueno, ett bioteknologiskt start-up-företag dedikerat till framsteg inom naturliga och gröna produkter, fokuserar på att utnyttja den outnyttjade potentialen hos kaffebiprodukter genom grön kemi och bioteknik. Då endast 1% av kaffet används för bryggning, extraherar företaget lösliga och olösliga produkter genom en uppdelning mellan ett oljeutvinning och ett efterföljande vattenuttag, vilket bidrar till att sänka CO2-utsläppen per värde och en cirkulär ekonomi. LÄS MER
3. Evaluation of antioxidant effect of an algae extract on skin: in vitro study
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för biomedicinsk vetenskap (BMV)Sammanfattning : Algae extracts are used as cosmetic products and used as additives in specific foods because of their antioxidant activity. Reactive oxygen species (ROS) such as hydrogen peroxide and superoxide radicals are toxic on the skin and can be scavenged by antioxidants, which are abundant in microalgae. LÄS MER
4. The great and green cosmetic choice : A quantitative study explaining behavioral intentions behind purchasing green cosmetic products.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Purpose - The purpose of this thesis is to explain the impacts of attitude, subjective normsand perceived behavioral control on Swedish consumers' intentions to purchase greencosmetics.Methodology - This thesis utilizes a multiple regression analysis based on an onlineself-completion questionnaire with respondents inside the sampling frame of SwedishMillennials and generation z consumers. LÄS MER
5. Do consumers assume that natural ingredients in skincare are more sustainable than synthetic ingredients? : A qualitative study on consumer behavior in regards to natural versus sustainable ingredients in skincare products
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : The demand for sustainability in the cosmetics industry has gained significant attention inrecent years due to the growing environmental concerns and increased consumer awareness. Consumers are increasingly considering the environmental impact of their purchasing decisions, leading to a shift in attitudes towards greener consumption and driving the concept of green marketing. LÄS MER