Sökning: "valio"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet valio.

  1. 1. Grön marknadsföring online - en kvalitativ undersökning av livsmedelsindustrin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Svensson; [2020]
    Nyckelord :marknadsföring; livsmedelsindustrin; grön marknadsföring; digital marknadsföring; varumärke;

    Sammanfattning : Studien har undersökt hur grön marknadsföring online tillämpas i praktiken. Studien har fokuserat på sex stycken olika varumärken i livsmedelsindustrin och hur de tillämpar grön marknadsföring digitalt via sina hemsidor. Alla varumärken verkar inom mjölk -och yoghurtindustrin eller tillverkar alternativ till vanlig mjölk och yoghurt. LÄS MER

  2. 2. Att utmärka sig bland konkurrenter vid ett lågt produktengagemang : En fallstudie av mejeriföretaget Valio

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Caroline Rydberg; Cecilia Tolf; [2014]
    Nyckelord :low-involvement; marketing communication; loyalty; differentiation; dairy industry; branding; lågengagemangsprodukter; marknadskommunikation; lojalitet; differentiering; mejeribransch; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to create an understanding of how a company selling commodity products works to create interest and loyalty among customers and how to stand out relative to competition. Based upon present theories within marketing communication, a comparison is made with actual market information to understand how well the theory can predict reality. LÄS MER

  3. 3. Communication of CSR activities : a case study in the dairy sector

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Maryam Adldoost; [2012]
    Nyckelord :corporate social responsibility communication; stakeholders; triple bottom line; corporate financial performance; food industry; social responsibility; environmental responsibility; financial responsibility; product safety; CS;

    Sammanfattning : Recent corporate challenges require effective communication in order to secure a company’s reputation. Companies as a result, need to be committed to a series of corporate social and environmental practices along with their financial commitments to their shareholders and investors. LÄS MER

  4. 4. Reasons to believe - reasons to buy : factors influencing the consumers' choice when buying probiotic products

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Food Science

    Författare :Emelie Elmlund; Mirjam Ros; [2011]
    Nyckelord :Functional foods; Attitudes; Total Food Quality Model; Probiotic products; Consumer behaviour; Knowledge; Attityder; Probiotiska produkter; Probiotika; Konsumentbeteende; Kunskap;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis was to describe what factors influence consumers’ choice when buying probiotic products. Functional Foods have been predicted a bright future on the food market but so far the concept have not been embraced by the consumers. The reasons for this are many and not clearly understood. LÄS MER

  5. 5. Resursutnyttjande inom strategiska allianser : en studie av samarbetet mellan Milko, Skånemejerier och Valio

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Sofie Eriksson; [2006]
    Nyckelord :strategisk allians; mejeri; kooperativ; Milko; Skånemejerier; Valio;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att med användande av Resource-Based Theory fastställa hur mejeriföretag kan koordinera sitt resursutnyttjande via stategiska allianser så att de kan stärka sina marknadspositioner på sina hemmamarknader. Bakgrunden är de förändringar som sker inom den svenska mejeribranschen, och det samarbete som diskuteras mellan Milko, Valio och Skånemejerier. LÄS MER