Sökning: "credibility and relationship"

Visar resultat 1 - 5 av 192 uppsatser innehållade orden credibility and relationship.

  1. 1. Är logistikföretagens CSR-rapportering ett verktyg för att signalera uppriktigt ansvar eller ett tecken på greenwashing?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Paulina Borg; Natalie Grossmann; [2024]
    Nyckelord :CSR-reporting; ESG; greenwashing; logistic; signaling; CSR-performance; CSR-rapportering; ESG; greenwashing; logistik; signalering; CSR-prestation;

    Sammanfattning : Titel: Är logistikföretagens CSR-rapportering ett verktyg för att signalera uppriktigt ansvar eller ett tecken på greenwashing?  Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi  Författare: Natalie Grossmann och Paulina Borg Handledare: Jan Svanberg Datum: 2024 - Januari Syfte: Corporate Social Responsibility (CSR) är en central fråga till följd av den globala klimatkrisen och en ökad medvetenhet bland intressenter, där logistiksektorn i synnerhet står inför betydande utmaningar. Syftet med studien är att undersöka sambandet mellan CSR-prestation och CSR-rapportering för logistikföretag utifrån ett signalerings- respektive greenwashing perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Framtidens copywriter är AI - eller? : En experimentell studie som undersöker relationen mellan generativ artificiell intelligens och copywritingkompetensen inom kommunikatörsprofessionen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Amelia Andersson; Åsa Engström; [2024]
    Nyckelord :Generative Artificial Intelligence; copywriting; credibility; conviction; Generativ artificiell intelligens; copywriting; trovärdighet; övertygelse;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to examine whether it was possible to discern any effect on the perception of the content of a copytext in terms of credibility and conviction, depending on whether the writer was ChatGPT or a human copywriter, and whether it was possible to discern any effect on the perception of the writer in terms of creativity and professionalism. To achieve the purpose of the study, the following questions were formulated: 1. LÄS MER

  3. 3. Dålig PR är bra PR. En kvalitativ intervjustudie om trovärdighet och förtroende för Public Relations

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Michaela Matsson Amneteg; [2023-11-17]
    Nyckelord :Public Relations; PR; trovärdighet; förtroende;

    Sammanfattning : Executive summary PR, short for public relations, has become a word associated with manipulation, propaganda and often characterized by low trust and low credibility according to research. Associating PR with lies or tricks is perceived to be a pattern, simultaneously PR practitioners are portrayed in popular culture as glamorous and social individuals. LÄS MER

  4. 4. I frontlinjebyråkraternas blickfång: En kvalitativ studie av asylsökande hbtqi-personers upplevelser av kontakten med Migrationsverkets frontlinjebyråkrater under asylprocessen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Amira Nebti; [2023-10-26]
    Nyckelord :Street-level bureaucrats; lgbtq; asylum-seekers; homonormativity; intercultural communication-skills; power dynamics;

    Sammanfattning : Due to the discrimination, and exclusion that LGBTQ-people face as well as the threat of facing criminal charges for engaging in same-sex relations in large parts of the world, many lgbtq-people are seeking refuge, primarily in Europe. Previous studies in Europe and Sweden show that many rejected asylum-cases for lgbtq-people have been due to incorrect credibility assessments. LÄS MER

  5. 5. The Effects of Ownership Structure on Earnings Management in Public listed firms in Nigeria.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Jumoke Fiyinfolu Osibuamhe; Tolulope Odunayo Ogwumike; [2023-07-04]
    Nyckelord :Earnings management; Ownership structure; Managerial; Institutional; Highest holder; Nigeria; entrenchment;

    Sammanfattning : The efficacy of corporate governance is enhanced when managers demonstrate a willingness to act in a manner that is contrary to the preferences of shareholders. An instance of management's potential disregard for shareholders' interests is the employment of accounting accruals as a means of manipulating earnings for management purposes. LÄS MER