Sökning: "csr intressenter påverkan"
Visar resultat 31 - 35 av 81 uppsatser innehållade orden csr intressenter påverkan.
31. Framtida CFP:s påverkan på nuvarande CSR-investeringar : En kvantitativ studie på 890 europeiska bolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Sambandet mellan CSR och CFP har undersökts otaliga gånger utan att forskarna kommer överens om huruvida det finns ett samband eller inte. Därmed finns också olika åsikter om vilket motiv som driver företag att investera i CSR. Tidigare forskning har fokuserat på två huvudmotiv: vinstmaximerings- samt filantropiska motiv. LÄS MER
32. Extern och intern CSR och dess påverkan på företagets marknadsvärde : En kvantitativ studie på europeiska börsnoterade företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Sambandet mellan CSR och företagets marknadsvärde har undersökts i ett flertal tidigare studier. Vår studie riktar istället fokus på hur företagets marknadsvärde förändras när externa och interna CSR-åtgärder separeras. LÄS MER
33. Jämförbarhet i hållbarhetsredovisning : En studie om jämförbarhet i redovisningen av miljömässig påverkan hos svenska industriföretag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Ett av de viktigaste målen med redovisning är att informationen är jämförbar över tid och mellan företag, detta möjliggör bland annat för investerare att fatta rationella beslut. Idag är det lagstadgat att stora företag ska hållbarhetsredovisa men denna rapportering är flexibel vilket försvårar jämförelser. LÄS MER
34. Effektiv kommunikationsstruktur vid intern kommunikation av Corporate Social Responsibility -En fallstudie ur ett medarbetarperspektiv av ett företag inom banksektorn
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Att allt fler ägare och intressenter efterfrågar mer samhällsansvar och hållbarhetsarbete från företag, medför att företag bör ta hänsyn till detta och integrera dessa krav och behov i sin verksamhet. Mycket tid och resurser avsätts ofta på den externa kommunikationen av det arbete företagen gör inom CSR och ofta glöms vikten av den interna kommunikationen och dess struktur bort. LÄS MER
35. CSR och Agenda 2030 : En flerfallsstudie om Agenda 2030s påverkan på hållbarhetsarbetet hos svenska energiföretag
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Problemformulering År 2015 beslutade FN om en ny universell hållbarhetsplan, vid namn Agenda 2030, som syftar till att förbättra de sociala, ekonomiska och miljömässiga förhållanden som råder i världen. Enligt EU-kommissionen ska CSR-arbete ledas på initiativ av företaget. LÄS MER