Sökning: "culture influence on place"

Visar resultat 11 - 15 av 136 uppsatser innehållade orden culture influence on place.

  1. 11. En arkeologihistorisk studie kring synen på Bronsålderskrigföring

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Anneli Eriksson; [2022-05-17]
    Nyckelord :arkeologihistoria; bronsålder; krigföring;

    Sammanfattning : A study of the history of archaeology shows that in the earlier times of archaeological science emphasis was put into collecting, counting, categorizing, and keeping activities. In the latter half of the twentieth century, a search for contexts with a holistic interest in greater understanding for the individual and its cultural interactions on different levels gradually develops. LÄS MER

  2. 12. ”Det demokratiska ledarskapet” : En kvalitativ studie om hur chefers ledarskap påverkas av organisationsstrukturen och kulturen i Arbetsförmedlingens pågående reform

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Orest Resteljica; [2022]
    Nyckelord :Nyckelord: Arbetsförmedlingen; organisationsstruktur; organisationskultur; ledarskap; chefer; ledare; hierarki byråkrati; centralisering; decentralisering.;

    Sammanfattning : Arbetsförmedlingen har under en lång tid arbetat för att minska arbetslösheten i Sverige. Arbetsförmedlingen är en av Sveriges största myndigheter som arbetar och ansvarar för arbetsmarknadspolitiken. LÄS MER

  3. 13. Distansarbetets påverkan på olika kulturtyper

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Adina Alfredsson; Julia Lidbäck; [2022]
    Nyckelord :Corporate culture; Organizational culture; Teleworking; Remote working; Telecommuting; Culture types; Företagskultur; Organisationskultur; Distansarbete; Kulturtyper;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har skapat nya sätt att arbeta som suddar ut de tidigare begränsningarna vad gäller tid och plats. En sådan arbetsform är distansarbete som ökat drastiskt under de senaste två åren eftersom företag, på grund av Coronapandemins restriktioner, tvingats övergå till en virtuell verksamhet. LÄS MER

  4. 14. Myten om Åre : En semiotisk multimodal textanalys av platsvarumärket Åre

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Emilia Finné; Jenny Kästel; [2022]
    Nyckelord :gentrification; tourism; place brand; social class; Åre; gentrifiering; turism; platsvarumärke; klass; Åre;

    Sammanfattning : I egenskap av att vara en av Sveriges största turistorter lockar Åre cirka en miljon besökare per år. För många handlar orten om skidåkning och turismen bidrar med många jobbmöjligheter till den jämtländska byn som ofta beskrivs som lilla Stockholm. LÄS MER

  5. 15. The meaning of office space for Millennials' identification with their organisation

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Hannah Rose; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This master thesis examines the relationship between physical office space and organisational identification. In this context, the paper investigates the importance Millennials place on the physical office as a work environment and the extent to which identification with organisations (OID) has changed as a result of the sudden removal of the office in the wake of the Covid-19 pandemic. LÄS MER