Sökning: "culture marketing"

Visar resultat 16 - 20 av 581 uppsatser innehållade orden culture marketing.

  1. 16. Unveiling the Art of Illusion: Exploring the Fabrication of Authenticity and Trustworthiness by Social Media Micro-Influencers to Engage Their Audience : An exploratory multiple case study that aims to analyze how social media micro-influencers fabricate authenticity and trustworthiness to engage their audience

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Armin Roshandel; Felix Miöen Dahlström; Kevin Ekström; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Social networking sites have transformed communication and advertising, with influencers like micro-influencers and "instafamous" individuals playing a crucial marketing role. Businesses now leverage these influencers to engage audiences and promote their brands, creating new opportunities for online brand promotion and consumer engagement. LÄS MER

  2. 17. Feminism till salu! : En kvalitativ multimodal socialsemiotisk analys som undersöker hur femvertising materialiseras i tre svenska reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johanna Sjöholm; Tilda Andersson; [2023]
    Nyckelord :feminism; femvertising; advertising feminism; advertising; feministic communication; communicating feminism; feministic advertising; femwashing; stereotypes; stereotypic advertising; gender roles; gender roles in advertising; feministisk marknadsföring; feministisk marknadskommunikation; femvertising; feministisk reklam; feminism reklam; kvinnlig reklam; kvinnor reklam; kvinnor marknadsföring; stereotyper; stereotypisk reklam; marknadsföring stereotyper; könsroller; könsroller i marknadskommunikation; könsroller i reklam;

    Sammanfattning : Selling Feminism is a qualitative multimodal social-semiotic analysis that examines and maps how social-semiotic resources are used to materialize femvertising in Swedish marketing communication. The study also discusses what the use of the identified resources can say about the Swedish culture's perception of feminism and the meaning of femvertising. LÄS MER

  3. 18. En växande roll för cykeln i Malmö : En studie om cykelplanering och cykelkultur i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Tuan Odin; Samuel Andersson; [2023]
    Nyckelord :cykelplanering; cykelkultur; cykelvänlig stad;

    Sammanfattning : Malmö stad har idag som mål att öka cykelanvändningen till att 30% av alla resor som genomförs ska göras med cykel. Vi vill således ta reda på vad en kommun kan göra för att stärka och bibehålla ett stort antal cyklister. LÄS MER

  4. 19. Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing och UGC, nu och i framtiden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecka Dagberg; Ellen Johnson; Louise Hallersbo; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; UGC; Gen Z; Sociala Medier; Tillit; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing, nu och i framtiden. Seminariedatum: 2023-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Rebecka Dagberg, Louise Hallersbo, Ellen Johnson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Influencer marketing, UGC, Gen Z, sociala medier, tillit Syfte: Syftet med studien är att identifiera hur framtidens konsumenter i Sverige, Gen Z, förhåller sig till marknadsföringsstrategierna influencer marketing och betald UGC, idag och ett år framåt. LÄS MER

  5. 20. Vägen till Succé: Svenska elitfotbollsklubbar på marknadsföringsplanen : Hur mindre elitfotbollsklubbar försöker vinna hjärtan och stärka varumärken

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Adrian Larsson; Anders Hylander; [2023]
    Nyckelord :Sportmarknadsföring; Marknadsföring; Fotbollsklubbmarknadsföring; Kvalitativa intervjuer; Supporterkultur;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Anders Hylander och Adrian Larsson Handledare: Jasenko Flodin Arsenovic Bakgrund: Fotboll är Sveriges nationalsport och har drygt 1,3 miljoner aktiva utövare i nästan 3000 föreningar runt om i landet (SvFF, 2023). Av dessa drygt 3000 föreningar är det ett fåtal som kan kalla sig för elitklubb, för att vara en elitklubb ska man tillhöra någon av de två högsta serierna i antingen herrfotboll eller damfotboll (SvFF, 2023). LÄS MER