Sökning: "demographic factors"
Visar resultat 31 - 35 av 596 uppsatser innehållade orden demographic factors.
31. The Effects of Programming, Communication, and Equality on Contraceptive Uptake
Master-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : This paper aims to better understand how contraceptive uptake is influenced by both individual and environmental factors, specifically in sub-Saharan Africa, by comparing Uganda and Kenya as examples of different policy environments. Implementing a literature review and statistical regression, this paper analyses how various factors (including indicators of gender equality, family planning exposure, and socioeconomic and -demographic status) influence differences in female and male use of family planning methods. LÄS MER
32. Våra plattformar och köpintentioner : En kvantitativ undersökning om konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Nathalie Indiketiya Hewage (01/05/11) Wilma Pasanen (01/08/31) Oliwer Tomczyk (96/03/30) Titel: Våra plattformar och köpintentioner - En kvantitativ undersökning om Konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Social media marketing, tillit/förtroende, tekniskt förtroende, köpintention, sociala medier, riskbenägenhet, upplevd kontroll, teknisk effektivitet, Facebook och Tiktok Forskningsfråga/or: Hur påverkar reklam konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok beroende på kön och ålder? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambandet på reklam mellan Facebook och Tiktok samt konsumenters köpintention. Studiens resultat bidrar till en bättre förståelse för huruvida köpintentionen ändras beroende på plattform och demografiska faktorer, mer specifikt kön och ålder. LÄS MER
33. When Social Media Hits the Fan - How Customer Value is Influenced by a Brand Crisis on Social Media
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Keywords: Brand Crisis on Social Media, Customer Judgements, Customer Feelings, Customer Brand Resonance, Customer Value. Purpose: The purpose of this master thesis is to investigate how a brand crisis on social media influences customer value of a brand. LÄS MER
34. The Perception of Socio-Demographic Risk Factors in Residential Fires
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för BrandteknikSammanfattning : In this thesis, it is investigated how the general public and fire safety experts perceive the fire fatality risk of different socio-demographic factors in residential settings. Their perceptions were compared with how the socio-demographic factors correlate with the risk of fatal fires in residents in reality. LÄS MER
35. The Impact of Parental Education on the Early Detection of Autism Spectrum Disorder in Children.
Master-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Utilizing the Double Machine Learning (DML) framework with both Partially Linear Regression (PLR) and Interactive Regression Models (IRM), this study examined the crucial role of parental education in the early detection of Autism Spectrum Disorder (ASD). Analysis was conducted on comprehensive data from the National Survey of Children's Health spanning the years 2017 to 2021. LÄS MER