Sökning: "digital shopping channels"

Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade orden digital shopping channels.

  1. 11. Click & collect: En studie kring COVID-19 och dess påverkan i fysiska butiker : En kvalitativ studie angående hur COVID-19 har påverkat fysiska butiker och dess click & collect

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sebastian Dahl; Daniar Hamajalal; [2021]
    Nyckelord :Click collect; customer behaviour; grocery stores; COVID-19;

    Sammanfattning : Due to COVID-19 the authors of the following study aim to examine how COVID-19 has affected society by studying its impact on grocery stores. The following study is based on a case study design where a total of four respondents have participated. LÄS MER

  2. 12. ComDev at Malmö University as a representation of “Digital for Development”. An example of a pioneer in distance-based learning

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Daria Sedikova; [2020]
    Nyckelord :ICT; Mediatization; Communication for development; Glocalization; Interviewing; Survey research; Globalization;

    Sammanfattning : AbstractThe importance of technological progress is hard to downplay, and it becomes even moreobvious in the times of the crisis. The COVID-19 pandemic has been changing the normalflow of everyday life: a lot of countries have closed their borders, unnecessary travel isreduced to minimum, online grocery shopping breaks any possible records, we live withthe feeling of uncertainty what tomorrow may bring. LÄS MER

  3. 13. En bransch i digital förändring : En studie om e-handelns påverkan på den svenska apoteksmarknaden

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linnea Josefsson; Sofia Tennander; [2019]
    Nyckelord :digitalisation; e-commerce; strategies; multichannel; the Swedish pharmacy market; digitalisering; e-handel; strategier; försäljningskanaler; svensk apoteksverksamhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har haft en stor påverkan på den svenska handeln. E-handeln har de senaste åren fått en ökad betydelse och präglas idag av stark tillväxt. Inom flera branscher har det därtill skett en kanalförflyttning från fysiskt till digitalt och en reduktion av fysiska butiker. LÄS MER

  4. 14. RFID in the FMCG Market

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Rasmus Schaffert; Joakim Askling; [2019]
    Nyckelord :RFID; FMCG; Technology; Behaviour; Consumer;

    Sammanfattning : As a result of digitalization, the food industry, along with the rest of the retail industry, faces many new challenges. With increased customer demand for sales and seamless experience through digital channels, larger companies, with a traditional store concept, need to adjust their business concept accordingly. LÄS MER

  5. 15. Dynamics in the Swedish Grocery Retail Industry : The current landscape, challenges and levers in distribution for Swedish grocery retailers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Erhan Kayhan; Leo Rönnbäck; [2019]
    Nyckelord :Grocery retail; E-grocery; E-commerce; Distribution channels; Distribution challenges; Omni-channel; Brick and mortar; Click and Collect; Home Delivery; Dagligvaruhandel; E-dagligvaruhandel; E-handel; Distributionskanaler; Distributionsutmaningar; Omni-channel; Fysiska butiker; Click and Collect; Hemleverans;

    Sammanfattning : There is a significant transformation taking place in today’s retail landscape with the increasing adoption of digital technologies in society. Customers are finding new purchasing habits and retailers are exploring different channels to serve customers in. LÄS MER