Sökning: "digital shopping channels"
Visar resultat 21 - 25 av 33 uppsatser innehållade orden digital shopping channels.
21. Exploring Designs for Enhancing the In-store Customer Experience through Digital Product Information in Fashion Retail
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MIDSammanfattning : The ongoing consumer transition from offline to online shopping in the fashion retail industry requires retailers to take action. Not only do consumers shop more online, they also go online for research of retail products. Forecasts tell that bringing the online experience to offline stores might bridge the gap between the two channels. LÄS MER
22. Vägen till omnikanal : En studie om hur företag inom detaljhandeln arbetar för att nå en enhetlig upplevelse mellan de fysiska och digitala kanalerna
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Stora förändringar inom detaljhandeln under de senaste åren har förändrat både hur företag arbetar och hur konsumenter beter sig som följd. Digitaliseringen av samhället har resulterat i att konsumenter numera är mer uppkopplade och handlar via fler kanaler än vad de tidigare gjort. LÄS MER
23. Framtidens retail : Digitaliseringens effekter på den fysiska butiken
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Digitaliseringen och den tekniska utvecklingen som sker i samhället påverkar hur människor lever sina liv, och hur vi gör affärer. Genom introduceringen av digitala handelsplattformar och ny teknik i butikerna utökas utbudet av varor och tjänster, således också vilka upplevelser som konsumenterna efterfrågar. LÄS MER
24. Den fysiska butikens värde i en förändrad detaljhandel : En kvalitativ studie av den svenska möbel- och heminredningsbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Digitaliseringens framfart har skapat en förändring i kundbeteende. Försäljning via e-handel har ökat alltmer vilket har setts som ett hot mot den fysiska butikens tillvaro. Andra antyder att digitalisering bör betraktas som en möjlighet för fysisk handel och komplement till en växande e-handel. LÄS MER
25. Showrooms som kompletterar e-handel : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Ämne: E-handeln är en av de snabbast växande shoppingkanalerna och 2016 utförde konsumenterna 51 procent av sina köp online. Under 2016 ökade e-handeln i Sverige med 16 procent jämfört med år 2015. Men det finns fortfarande många svagheter och konsumenter saknar fysisk kontakt med produkten. LÄS MER