Sökning: "digital shopping channels"

Visar resultat 21 - 25 av 33 uppsatser innehållade orden digital shopping channels.

  1. 21. Exploring Designs for Enhancing the In-store Customer Experience through Digital Product Information in Fashion Retail

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID

    Författare :Martina Jonsson; [2018]
    Nyckelord :In-store experience; digitalization; e-commerce; explorative design; product information; fashion retail; augmented reality; interaction design; interaction technology.;

    Sammanfattning : The ongoing consumer transition from offline to online shopping in the fashion retail industry requires retailers to take action. Not only do consumers shop more online, they also go online for research of retail products. Forecasts tell that bringing the online experience to offline stores might bridge the gap between the two channels. LÄS MER

  2. 22. Vägen till omnikanal : En studie om hur företag inom detaljhandeln arbetar för att nå en enhetlig upplevelse mellan de fysiska och digitala kanalerna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ida Vainio Lundin; Sofie Lindqvist; [2017]
    Nyckelord :omnichannel; business model; channels; seamless; digitalization; value creation; online; offline; omnikanal; affärsmodell; kanaler; sömlös; digitalisering; värdeskapande; online; offline;

    Sammanfattning : Stora förändringar inom detaljhandeln under de senaste åren har förändrat både hur företag arbetar och hur konsumenter beter sig som följd. Digitaliseringen av samhället har resulterat i att konsumenter numera är mer uppkopplade och handlar via fler kanaler än vad de tidigare gjort. LÄS MER

  3. 23. Framtidens retail : Digitaliseringens effekter på den fysiska butiken

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Isabel Garcia Toivanen; [2017]
    Nyckelord :Digitalization; retail; real estate development; physical store; Digitalisering; detaljhandel; fastighetsutveckling; fysiska butiker;

    Sammanfattning : Digitaliseringen och den tekniska utvecklingen som sker i samhället påverkar hur människor lever sina liv, och hur vi gör affärer. Genom introduceringen av digitala handelsplattformar och ny teknik i butikerna utökas utbudet av varor och tjänster, således också vilka upplevelser som konsumenterna efterfrågar. LÄS MER

  4. 24. Den fysiska butikens värde i en förändrad detaljhandel : En kvalitativ studie av den svenska möbel- och heminredningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Terese Nilsson; Michaela Nizic; Mathilda Wikingsson; [2017]
    Nyckelord :Digitalization; retail; physical channel; digital channel; phygital; value creation process; holistic experience; Digitalisering; detaljhandel; fysisk handel; digital handel; fygital; värdeskapande process; holistisk upplevelse;

    Sammanfattning : Digitaliseringens framfart har skapat en förändring i kundbeteende. Försäljning via e-handel har ökat alltmer vilket har setts som ett hot mot den fysiska butikens tillvaro. Andra antyder att digitalisering bör betraktas som en möjlighet för fysisk handel och komplement till en växande e-handel. LÄS MER

  5. 25. Showrooms som kompletterar e-handel : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Julia Jacka; Martina Lindnert; Thilde Övringe; [2017]
    Nyckelord :Showroom; e-commerce; experience; consumer behavior; Showroom; e-handel; upplevelse; konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : Ämne: E-handeln är en av de snabbast växande shoppingkanalerna och 2016 utförde konsumenterna 51 procent av sina köp online. Under 2016 ökade e-handeln i Sverige med 16 procent jämfört med år 2015. Men det finns fortfarande många svagheter och konsumenter saknar fysisk kontakt med produkten. LÄS MER