Sökning: "digital web exhibition"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden digital web exhibition.

  1. 1. Parents’ perceptions about preschool children’s use of mobile devices and experiences at art museums

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sooyoun Kim; [2023]
    Nyckelord :preschool children; mobile devices; tablets; educational apps; child-computer interaction; art museums; museum learning;

    Sammanfattning : The child–environment interaction type, which involves touching and handling part of collections and displays, is less common in art museums. In addition, art museums demand many behavioural rules from their visitors. The adult caregivers, therefore, prefer that their preschool children participate in child-friendly activity programmes. LÄS MER

  2. 2. Maskulint genus och kunglig kröning : En studie om genusrepresentation på en digital historisk utställning

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Sanna Bjällerud; [2022]
    Nyckelord :Gender; intersectionality; masculinity; representation; digital web exhibition;

    Sammanfattning : The aim of this study is to critically examine how the theoretical concepts of gender arrangement, gender regime and masculinity become visible on a historical museum's website and how an analysis of gender arrangement, gender regime and masculinity can be understood with an intersectional perspective on gender, class, and religion. The study is guided by a social constructivist approach. LÄS MER

  3. 3. Mellan raderna träder utställaren fram : En diskursanalytisk studie av Fotografiskas semiotiska och narrativa identitetsskapande i det digitala rummet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Alexander Nordin; [2017]
    Nyckelord :Fotografiska; Fine art photography; Marketing; Corporate branding; Web sites; Social Semiotic discourse analysis; Discourse analysis; Close reading; Core values; Semiotic resources; Narrative resources; Text types; Fotografiska; Fotokonst; Marknadsföring; Varumärkesidentitet; Webbplats; Socioemiotisk diskursanalys; Diskursanalys; Närläsning; Kärnvärden; Semiotiska resurser; Narrativa resurser; Texttyper;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur webbplatsen kan användas i syfte att förmedla en varumärkesidentitet hos företag inom kultursektorn. Fotografiska, en privat konsthall för samtida fotokonst, belägen i Stockholm, publicerar på sin webbplats texter om varje utställning som konsthallen arrangerar. LÄS MER