Sökning: "digitala lärplattformar"
Visar resultat 16 - 20 av 44 uppsatser innehållade orden digitala lärplattformar.
16. Digitala verktyg och IT-baserad distansundervisning på gymnasieskolor
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Frågan om digitala verktyg i undervisning har aktualiseras till följd av en övergång till IT-baserad distansundervisning. Det som studien ämnade att undersöka var hur lärare på gymnasiet anammar och hanterar nya verktyg på kort tid och hur väl anpassade verktygen är för deras situation och omständigheter som följd av övergången till IT-baserad distansundervisning under 2020 och 2021. LÄS MER
17. Visualisering av lärandeprogression : Ett sätt att stärka studenters medvetenhet och bidra till studieframgång
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Onlineundervisningen på universitet runt om i världen har ökat drastiskt i och med Corona pandemin och det bidrar till att kraven på studenters förmåga att strukturera sitt lärande ökar. Den fysiska interaktionen mellan lärare och studenter saknas och digitala hjälpmedel är därför av intresse. LÄS MER
18. Formativ bedömning i samhällskunskap på gymnasiet : En kvalitativ undersökning om formativ bedömning under ett läsår präglat av en pandemi
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Resultat av forskningsstudier som visar på att formativ bedömning har positiva effekter på elevers lärande har fått stor spridning i världen och inte minst i Sverige. Kunskapsbedömningar i skolan görs med olika syften. LÄS MER
19. Plattformens roll i den digitala miljön
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Lärplattformar möjliggör en effektiv och flexibel yta för läroverk där studenter och lärare kan mötas med varandra. Lärplattformar kan användas till administration, kommunikation och examinering. Användarens inställning och definition av plattformen har stor betydelse för plattformens handlingsutrymme. LÄS MER
20. Digitala verktyg i förskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Sammanfattning Dagens samhälle har blivit mer digitaliserat och digitala verktyg har fått en större plats i Läroplanen för förskolan, vilket i sin tur har medfört ökade krav på pedagogernas digitala kompetenser. Det finns ännu inte så mycket forskning gjord kring användningen av digitala verktyg inom förskolan. LÄS MER