Sökning: "digitala lärplattformar"

Visar resultat 11 - 15 av 44 uppsatser innehållade orden digitala lärplattformar.

  1. 11. Designförslag till digitala lärplattformar i syfte att att bidra till en känsla av autonomi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Povel Gulin; Erik Nguyen; [2021]
    Nyckelord :E-learning; learning platform; MOOC; intrinsic motivation; autonomy; SDT; E-lärande; lärplattform; MOOC; inre motivation; autonomi; SDT;

    Sammanfattning : Det är allt vanligare att personer använder sig av digitala lärplattformar för att lära sig nyafärdigheter. Lärplattformar gör det möjligt för personer att lära sig i sin egen takt och utan attbehöva infinna sig på en specifik plats vid specifika tillfällen, så länge denne har tillgång till endator och internetuppkoppling. LÄS MER

  2. 12. Studenters upplevelser av Kungliga Tekniska högskolans digitala lärandemiljö : En explorativ studie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Anders Wallin; [2021]
    Nyckelord :Learning management system; LMS; survey; Canvas; LMS; lärplattform; utvärdering; Canvas;

    Sammanfattning : Utbildning och undervisning har förändrats genom tiderna och många olika redskap har använts. Digitala lärplattformar är ett av dessa redskap. KTH:s lärandemiljö har utvidgats med en digitallärplattform, där Canvas är en del. LÄS MER

  3. 13. Kompetensutveckling online – hur uppfattar medarbetare sitt eget lärande? : En kvantitativ studie om medarbetares uppfattning av det egnalärandet vid användning av LinkedIn Learning

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Matilda Grönvall; Karin Lindehammar; [2021]
    Nyckelord :autentiskt lärande; inlärningsstilar; kompetensutveckling online; meningsskapande; vuxnas lärande;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur medarbetare på ett IT-företag uppfattar sitt eget lärande vidanvändning av lärverktyget LinkedIn Learning. Syftet besvaras med hjälp av fyra frågeställningar somberör individernas inre processer i samband med lärande. LÄS MER

  4. 14. Digital undervisning och inlärningsutmaningar under en pandemi : En fallstudie på ett svenskt universitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Hugo Lidström; Matias Bravo Ossandon; [2021]
    Nyckelord :Students; Learning Management Systems; Video Conferencing Tools; Digital education; Digital platforms.; Studenter; Learning Management Systems; Video Konferens Verktyg; Digital undervisning; Digitala plattformar.;

    Sammanfattning : Digital undervisning blev under covid-19 pandemin en viktig metod för att kunna upprätthålla lärande för utbildningsinstitutioner. Genom att använda sig av digitala plattformar och verktyg som exempelvis Learning Management Systems (LMS) och Videokonferens verktyg (VKV) kan studenter lära sig utan att fysiskt vara närvarande. LÄS MER

  5. 15. Det flippade klassrummet : En studie av hur elever upplever att arbeta utifrån flipped classroom

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktik

    Författare :Martin Persson; Susanne Granholm; [2021]
    Nyckelord :flipped classroom; cognitive load theory; arbetsminne; pragmatismen; lärplattformar;

    Sammanfattning : Skolan digitaliseras allt mer. Ett sätt att använda de nya digitala verktygen är att ge eleverna möjlighet att förbereda sig inför kommande undervisningspass genom att ge dem tillgång till digitalt material i förväg. Metoden kallas flipped classroom. LÄS MER