Sökning: "digitalisering lönsamhet"
Visar resultat 11 - 15 av 46 uppsatser innehållade orden digitalisering lönsamhet.
11. Digitalization as a Parameter in Credit Assessments for Commercial Real Estate Companies on the Swedish Office Market : Existing Challenges and Future Opportunities for Credit Institutes and Real Estate Valuers
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : The digital development in today's society is taking place at an impressive speed wheredigital solutions are implemented in all segments to make the world a smarter place tolive in. The real estate industry, has from a historical point of view, been consideredconservative and viscous for changes; however, the industry is facing major changestoday as digital technology is implemented in buildings with the purpose of makingthem smarter. LÄS MER
12. Verksamhetsstyrning inom detaljhandeln vid en digital förändring
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Titel: Verksamhetsstyrning inom detaljhandeln vid en digital förändringFörfattare: Olivia Eriksson och Emma NilssonHandledare: Henrietta NilsonNyckelord: Digitalisering, ledarskap, verksamhetsstyrning, digital transformation, detaljhandelBakgrund: Digitaliseringen har haft stor påverkan på företag och samhället det senaste decenniet. Detta har inneburit att företag måste anpassa sin verksamhet och styrning för att kunna fortsätta utvecklas och vara framgångsrika. LÄS MER
13. Visualisering av APD-Plan med hjälp av 3D och BIM : En studie om utveckling av APD-visualisering i byggbranschen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Trots den nytta som BIM har på ett projekt så finns det fortfarande företag som väljer att skapa sina APD-planer på det traditionella arbetssättet. Det traditionella arbetssättet innebär att APD-planen upprättas på den gamla metoden som vanligtvis görs med 2D. LÄS MER
14. Handelsorganisationers digitala mognad och vad de bör göra för att nå digital framgång
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Denna studie beskriver vad handelsorganisationer med butiksförsäljning som primär försäljningskanal bör fokusera på för att öka sin lönsamhet. För att samla in information har vi gjort en kvantitativ enkätundersökning som skickades ut till primärt 96 stycken VD:ar i Svenska handelsorganisationer inom B2C. LÄS MER
15. Stig ombord på det digitala skeppet - Hur påverkas organisationssocialiseringen av en digital onboardingprocess?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Vid varje nyanställning sker en introduktion för nyanställda, en så kallad onboarding. Onboardingprocessen är en viktig process som, om den genomförs korrekt, kan generera att nyanställda lättare förstår sin roll, får ökad motivation till dagligt arbete och känner en högre lojalitet till sina medarbetare. LÄS MER