Sökning: "discussion seminar"

Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade orden discussion seminar.

  1. 11. Konsumenters emotionella reaktion till reklamannonser

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Petersson; Matilda Nilsson; Johanna Centerblad; [2018]
    Nyckelord :Stereotypical advertising; Emotional response; Emotional Quotient Scale; Male and female consumers; Survey; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Konsumenters emotionella reaktion till reklamannonser Seminar date: 1st of June 2018 Course: FEKH29, Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate level, 15 credits Authors: Johanna Centerblad, Matilda Nilsson, Ebba Petersson Advisor: Clara Gustafsson Key words: Stereotypical advertising, Emotional response, Emotional Quotient Scale, Male and female consumers, Survey Purpose: The purpose of this thesis is to examine male- and female consumers emotional response to stereotypical and none stereotypical depictions of men and women in advertising. Methodology: A deductive study and quantitative research method, with positivism as a theory of knowledge. LÄS MER

  2. 12. Samspel och (sam)tal för (gem)ensamt lärande : En diskursanalys av hur lärarstudenter konstruerar undervisning och lärarkunskap under examination

    Magister-uppsats, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språk

    Författare :Mona Tynkkinen; [2017]
    Nyckelord :Communities of practice; discourse analysis; learning; organizational development; pre-service teachers; teacher education; Diskursanalys; lärande; lärarutbildning; lärarstudenter; praxisgemenskaper; verksamhetsutveckling;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hur lärarutbildning lämpligen organiseras avseende högskole- respektive verksamhetsförlagda studier är under ständig diskussion i såväl policydokument som forskning. För att kunna tala om hur lärarutbildning kan och bör organiseras blir dock ett första steg att klargöra hur lärarstudenter konstruerar undervisning och (lärar-) kunskap inom ramen för lärarutbildning. LÄS MER

  3. 13. Preparatory Ethics University prior to Participatory Technology Assessment (PEUPTA) : A New Approach to Public Engagement in Science and Technology

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Sema Yildiz; [2016]
    Nyckelord :Ethics;

    Sammanfattning : This paper provides a new approach to public engagement in science and technology. The work derives from the idea to recall the necessity of a paradigm shift for not only agent-focused, but also agent-centered as well interactive-deliberative engagement mechanisms with low or high policy relevancy. LÄS MER

  4. 14. HRM-verktyg för minskad agentproblematik och säkrad kompetensförsörjning i IT-branschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :William Wallin; Charlotte Karlsson; Ena Hrapovic; [2016]
    Nyckelord :Knowledge Management; kompetensbrist; agent-principal-teorin; IT-branschen; HRM; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: HRM för minskad agentproblematik och bättre kompetensförsörjning inom IT-branschen Seminariedatum: 2016-01-14 Ämne/kurs: FEKH19, Examensarbete på kandidatnivå i Strategic Management Författare: Charlotte Karlsson, Ena Hrapovic, William Wallin Handledare: Christine Blomqvist Nyckelord: HRM, IT-branschen, agent-principal-teorin, kompetensbrist, Knowledge Management Syfte: Denna uppsats ämnar studera om agent-principal-teorin kan förklara hur situationen gällande kompetensbrist i IT-branschen kan hanteras. Det leder oss till att undersöka vilka HRM-verktyg som är centrala för att attrahera, behålla och utveckla sin personal i IT-branschen. LÄS MER

  5. 15. Hybridstrategiers applicerbarhet inom modeindustrin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Brorström; William Von Heidenstam; Ottilia Svensson; [2015]
    Nyckelord :Generic strategies; Mixed strategies; Stuck in the middle; Profitability and Fashion industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: Mixed strategies applicability in the fashion industry Seminar date: 2015-01-16 Course: FEKH19, Degree Project Undergraduate level, Business Administration,Undergraduate level, 15 University Credits Points (UPC) or ECTS-cr) Authors: Fredrik Brorström, Ottilia Svensson, William von Heidenstam Advisor: Christine Blomquist Key words: Generic strategies, Mixed strategies, Stuck in the middle, Profitability and Fashion industry Purpose: Examine the profitability after a impact of an increased degree of differentiation on a low cost actor in the fashion industry. Methodology: The study is based on a qualitative method which has been through two case studies in fashion companies, Hennes & Maurits and Lindex. LÄS MER