Sökning: "distansundervisning covid"
Visar resultat 16 - 20 av 179 uppsatser innehållade orden distansundervisning covid.
16. Covid-19 pandemin och sen då? : En kvalitativ studie om samhällskunskapslärares erfarenheter från covid-19
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The Covid-19 pandemic was a transformative period for Sweden's upper secondary schools. During a period in social studies, teachers have not been allowed to talk about or reflect on these experiences. As future social studies teachers, we saw a need to investigate this issue. LÄS MER
17. Improvise, adapt, overcome!
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Identifiera lärdomar och erfarenheter i övergången från fysisk undervisning i klassrum till digital distansundervisning under Covid-19 pandemin. Teori: Appreciative Inquiry, som beskriver hur man genom att arbeta lösningsfokuserat i stället för problemorienterat i en organisation kan dra nytta av de styrkor som finns och skapa en bestående förändring. LÄS MER
18. Gymnasieskolsköterskans omställningar under pandemin
Magister-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Skolsköterskan uppdrag på gymnasiet innefattar hälsosamtal, vaccination samt hälsofrämjande, förebyggande och åtgärdande arbete på individ, grupp och organisationsnivå. De arbetar tillsammans i multiprofessionella team, elevhälsoteamen. Där de tillsammans stöttar eleverna att nå utbildningens mål. LÄS MER
19. HAR DISTANSUNDERVISNINGEN PÅVERKAT SKOLRESULTATEN NEGATIVT I RISKFYLLDA OMRÅDEN? En kvantitativ uppsats för att undersöka om distansundervisningen har påverkat skolresultaten negativt
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker om distansundervisningen som en konsekvens av Covid-19- pandemin har påverkat skolresultaten. Uppsatsen utgår ifrån hypotesen “Distansundervisning har påverkat skolresultaten negativt i skolor i riskfyllda områden”. LÄS MER
20. ”Jag kan inte säga att jag lärde mig något nytt… ” En fenomenologisk intervjustudie om distansundervisning i Bildämnet på gymnasienivå
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och designSammanfattning : Earlier research show that students during the Covid-19 pandemic were greatly affected by the subsequent implementation of distance education in upper-secondary school throughout Sweden. This study aims to explore students’ experiences of distance education, specifically related to the subject of Visual Art. LÄS MER