Sökning: "Distansundervisning på gymnasienivå"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Distansundervisning på gymnasienivå.

  1. 1. ”Jag kan inte säga att jag lärde mig något nytt… ” En fenomenologisk intervjustudie om distansundervisning i Bildämnet på gymnasienivå

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och design

    Författare :Sara Jasson; [2022-06-03]
    Nyckelord :Distansundervisning; Bildämnet; Praktiska tekniker i bildämnet; Distansundervisning på gymnasienivå; Motivation; motivation i bildämnet; Motivation på distans;

    Sammanfattning : Earlier research show that students during the Covid-19 pandemic were greatly affected by the subsequent implementation of distance education in upper-secondary school throughout Sweden. This study aims to explore students’ experiences of distance education, specifically related to the subject of Visual Art. LÄS MER

  2. 2. ”Jag kan inte säga att jag lärde mig något nytt… ”

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och design

    Författare :Sara Jansson; [2022]
    Nyckelord :distansundervisning; bildämnet; praktiska tekniker i bildämnet; distansundervisning på gymnasienivå; motivation; motivation i bildämnet; motivation på distans;

    Sammanfattning : Earlier research show that students during the Covid-19 pandemic were greatly affected by the subsequent implementation of distance education in upper-secondary school throughout Sweden. This study aims to explore students’ experiences of distance education, specifically related to the subject of Visual Art. LÄS MER

  3. 3. En pandemis påverkan på religionsundervisningen : En kvalitativ studie om coronapandemins påverkan på lärares undervisningsmöjligheter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Patrik Åberg Domeij; [2021]
    Nyckelord :digitalization; distance learning; religious studies; upper secondary school; pandemic; covid-19; digitalisering; fjärrundervisning; distansundervisning; religionskunskap; gymnasiet; pandemi; covid-19;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka och ge förståelse för hur religionslärare upplever attundervisa i ämnet religionskunskap digitalt på gymnasienivå, i ljus av att en pandemi har tvingat störredelen av gymnasieskolformen till digital undervisning. Totalt åtta observationer kring digitalreligionsundervisning och över fem timmars intervjuer fördelat på sju olika religionslärare utgör grundenför studien, som pekar mot att lärare upplever varierad problematik och större utmaningar kring digitalreligionsundervisning än möjligheter. LÄS MER

  4. 4. Avståndet ökar - Matematiklärare på gymnasienivå ger sitt perspektiv på fjärrundervisningen i samband med covid-19-pandemin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Peter Johnsson; Johan Huang; [2021]
    Nyckelord :covid-19; didaktiskt kontrakt; distansundervisning; fjärrundervisning; gymnasiet; lärare; matematik; vuxenutbildning;

    Sammanfattning : I samband med covid-19-pandemin rekommenderades gymnasieskolor att övergå till fjärr- och distansundervisning. Det gjorde att lärarna behövde ställa om till en undervisning som till stor del skulle ske via nätet. Tidigare forskning inom området har presenterats. LÄS MER

  5. 5. "Visst, det var skit när man var i det, men man har lärt sig väldigt mycket" : En kvalitativ studie på idrottslärares upplevelse av pandemin

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Patrick Jonsson Rapp; [2021]
    Nyckelord :Idrott och hälsa; IKT; idrottsundervisning; lärarperspektiv; Covid-19;

    Sammanfattning : Covid-19 chockade världen i slutet av 2019 och för att minska smittspridningen tvingades skolorna att övergå till distansundervisning. Undervisning i idrottsämnet, precis som många andra ämnen, fick ändrade förutsättningar och lärarna behövde ställa om från en undervisningsform som till naturen innehåller fysisk kontakt och fysisk närvaro, till att möta sina elever genom en datorskärm. LÄS MER