Sökning: "divisional organizations"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden divisional organizations.

  1. 1. CSR EMBEDDED IN THE CORPORATE DNA : A QUALITATIVE CASE STUDY OF CSR-BRANDING AND SUSTAINABILITY REPORTING WITHIN A NORDIC MULTI-BRAND ORGANIZATION IN THE BEAUTY INDUSTRY

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emelie Rantatalo; Linda Jonsson; [2023]
    Nyckelord :corporate social responsibility; corporate branding; CSR- branding; sustainability reporting; stakeholders;

    Sammanfattning : CSR-branding has gained recognition and promotes organizations to incorporate CSRinitiatives into their branding strategies. Conversely, executing an effective CSR-brandingstrategy presents challenges such as aligning relevant initiatives with the corporate brand,assessing internal resources, and engaging external stakeholders. LÄS MER

  2. 2. HOW TO ACHIEVE AND ENHANCE TRACEABILITY : A study about how traceability could beimproved within manufacturing processes

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Avd.)

    Författare :Lisa Grunning; [2019]
    Nyckelord :Traceability; traceability system; traceability method; traceability implementation; total quality management; manufacturing company; Industry 4.0; Spårbarhet; spårbarhetssystem; spårbarhetsmetod; spårbarhetsimplementering; total kvalitetsledning; tillverkande företag; Industri 4.0;

    Sammanfattning : The trends for manufacturing organizations are continuously increased customer expectations and demands, together with globalization of both markets and competition. As we are currently approaching the fourth industrial revolution and in order to stay competitive, companies need to adopt technological changes, differentiate themselves and improve their digital maturity. LÄS MER

  3. 3. I Stormens Öga : En kvalitativ studie inspirerad av grundad teori, om väntade förändringar inom elitidrottsföreningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Hampus Duvefelt; Martin Rosén; [2016]
    Nyckelord :Organizational change; employees; reactions; elite sporting associations; expected change; Grounded Theory; relevant questions.; Organisationsförändring; anställda; reaktioner; elitidrottsföreningar; väntad förändring; Grundad teori; frågeställning.;

    Sammanfattning : Adapt or die. En omvärld i ständig rörelse ställer högre krav än någonsin på organisationer att utveckla sitt förändringsarbete och sättet man ser på förändringar, något som lett till att fenomenet "organisationsförändringar" blivit ett fokusområde för organisationsforskare. LÄS MER

  4. 4. Talent Management : Att behålla och utveckla anställda

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Anna Jaurén; Amra Abdulic Dzankovic; [2013]
    Nyckelord :Talent Management; Talent Development; Behålla och utveckla medarbetare;

    Sammanfattning : Title: Talent Management: Retention and development of employees Level: Bachelor’s Degree in Business and Administration Authors: Amra Abdulic Dzankovic and Anna Jaurén Supervisor: Per-Arne Wikström Date: June 2013 Aim: The purpose of this study is to examine how an organization can implement talent management strategies to retain and develop their employees. We intend to increase the understanding of talent management by highlighting various strategies to retain and develop employees. LÄS MER

  5. 5. Aspekter att beakta vid beslut om gemensam säljorganisation tvärs divisionsgränser

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Mikael Fryklund; [2012]
    Nyckelord :sales organizations across divisions; divisional organizations; matrix organizations; manage global organizations; optimize sales organization; Fristående kurs;

    Sammanfattning : Vid beslut om gemensam säljorganisation tvärs divisionsgränser, har jag kommit fram till att sex aspekter måste tas i beaktande på följande sätt: 1) Att upprätta teknikorganisationer, vilka kan vara produktledningar, som stöd för säljkåren i tekniska frågor. Dessa ska kunna ge support till säljare ute hos kunder, vilket är speciellt viktigt vid nykundsbearbetning och större projekt, ta fram offerter, och allmänt fungera som en teknisk back up i olika tekniska frågor. LÄS MER