Sökning: "drivers of acceptance and usage"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden drivers of acceptance and usage.

  1. 1. Blommor, bin och bostadsgårdar : en studie om attityder, kommunikation och deltagande vid etablering av ängsmark i urban miljö

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Felix Naroskin Havermark; [2022]
    Nyckelord :biologisk mångfald; ; ; ; ; ; ; ; urban ängsmark; attityder; deltagande; kommunikation; bostadsgårdar; äng; gräsmatta;

    Sammanfattning : Den ökande urbaniseringen kräver en mer hållbar stadsutveckling. Idag växer sig städerna större och kräver mer mark i anspråk, vilket utgör ett hot mot den biologiska mångfalden. LÄS MER

  2. 2. Mind the gap: Bridging the Intention Behavior Gap of Physical Activity using Digital Technology : An explorative study how consumers are using digital technology and what drivers are influencing their behavior

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Fabian Wendig; Julian Rüschendorf; [2022]
    Nyckelord :Intention Behavior Gap; Digital Technology; Physical Activity; Technology Acceptance Model; Theory of Planned Behavior;

    Sammanfattning : Background: Even though the health benefits of regular exercises are common knowledge, a concerning trend of obesity due to a lack of physical activity in the population exists. As Digital Technology is largely adapted among consumers, the question is if and how it can be used as a tool to close the intention behavior gap concerning physical activity. LÄS MER

  3. 3. Factors Influencing the Adoption and Continuance Usage of Social MediaPlatforms among Small new ventures in Sweden

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Victor Nyakundi; Bui Thi Kim Khanh; [2021]
    Nyckelord :Social media platform; small new ventures; drivers of acceptance and usage; adoption; continuance;

    Sammanfattning : The rise of social media platforms in the modern world of business has shaped how organizations undertaketheir day-to-day business activities. This has in return increasingly attracted several studies on howbusinesses can optimally harness the benefits of social media platforms through adoption and continuedusage of these platforms. LÄS MER

  4. 4. Virtual Reality – a solution for sustainable travel?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Lööv; Rickard Lundgren; [2020]
    Nyckelord :Generation Y; Virtual Reality; sustainable tourism; UTAUT2; virtual tourism; strategic communication; digital communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur Generation Y, en demografisk grupp som kännetecknas av miljöomtanke, teknologianvändning och resande betraktar den avancerade och multisensoriska kommunikationsformen Virtual Reality (VR) ur ett perspektiv av resande och hållbarhet. Målet är att förstå vilka faktorer som påverkar Generation Y att acceptera och använda VR för resande, samt att undersöka huruvida fenomenet anses vara ett miljömässigt hållbart alternativ till konventionellt resande. LÄS MER

  5. 5. Augmented Reality Contact Lenses: An Investigation of Technology Acceptance Drivers from a Potential User Perspective

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Korbinian Gmeinwieser; Nikolas Schock; [2020]
    Nyckelord :Augmented Reality Contact Lenses; Technology Acceptance; TAM; Smart Contact Lenses; Extended Reality;

    Sammanfattning : Background: Augmented Reality (AR) could be the next revolutionary technology after the personal computer, the internet and the mobile era. While AR Smart Glasses are already on the market, AR Contact Lenses (ARCL) are still in the stage of research and development, but likely to replace the smartphone in the near future. LÄS MER