Sökning: "elev enkät"

Visar resultat 6 - 10 av 117 uppsatser innehållade orden elev enkät.

  1. 6. Hur lärare värderar och arbetar med motoriken i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Filip Velin; Victor Kirstein; [2022]
    Nyckelord :Motorik; Elever; Pedagoger; Idrott och Hälsa;

    Sammanfattning : Under vår utbildning har vi bildat oss en uppfattning om stora skillnader kring motoriken hos barn och ungdomar. Eftersom vår utbildning sker både teoretiskt och praktiskt har vi fått erfarenhet om hur området kan behandlas från teori till praktik genom bland annat vår verksamhetsförlagda utbildning. LÄS MER

  2. 7. Handstilens värde i det digitaliserade samhället : En studie om hur ett antal lärare ser på och använder handstilen i sin svenskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Fanny Rud Wallroth; [2022]
    Nyckelord :handskrift; handstil; inlärning; digitala verktyg;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka om och hur svensklärare väljer att undervisa om och arbeta med handskrift. De deltagande svensklärarna, 26 till antal, fick svara på en enkät där de fick svara på frågor som innefattade uppfattningar om handskrift samt didaktiska val gällande användande av handskriften i lektionssammanhang. LÄS MER

  3. 8. Hem- och konsumentkunskaslärares inställning till implementeringen av Lgr22

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Kitty Grosselin; Frida Granholm; [2022]
    Nyckelord :Governing documents; framework factors; syllabus; home and consumer studies teatchers´; professionals; Styrdokument; ramfaktorer; kursplan; HKK-lärare; yrkesverksam;

    Sammanfattning : Bakgrund Hösten 2022 började Lgr 22 att gälla, vilket medförde att extra tid behövdes för implementering. Didaktisk kompetens behövs för att kunna undervisa det innehåll som läroplanen har på ett anpassat sätt i förhållande till situation och elev. LÄS MER

  4. 9. Transspråkande - att använda flerspråkighet i engelskundervisning

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Anette Rasmusson; [2022]
    Nyckelord :translanguaging; transspråkande; flerspråkighet; interkulturalitet; engelskundervisning;

    Sammanfattning : Detta är ett utvecklingsarbete som genomförts vid Luleå tekniska universitet i utbildningen Kompletterande Pedagogisk utbildning (KPU) höstterminen 2021. Syftet med utvecklingsarbetet är att synliggöra och förstå hur elevers kunskaper och särskilt ordförråd i engelska kan utvecklas med stöd av flerspråkighet i undervisningen i årskurs 8 samt hur eleverna har uppfattat arbetet med flerspråkighet i engelskundervisningen. LÄS MER

  5. 10. Storleken har visst en betydelse : En kvantitativ studie om sambandet mellan relationsskapande och klasstorlek

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Susanne Paulsson Yildiz; Johanna Rask; [2021]
    Nyckelord :Relationsskapande; Klasstorlek; Enkät; Gruppsykologi; Ramfaktorer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med ökad kunskap om sambandet mellan relationsskapande, mellan lärare och elev, och klasstorleken. De frågor som undersöks är; Hur bedömer lärarna relationerna i klassen?; Vilka faktorer anser lärarna påverkar relationsskapande till eleverna i klassen?; Vilken inställning har lärarna till klasstorlek i allmänhet och den egna klasstorleken i synnerhet?; Hur ser relationen mellan relationsskapande och klasstorleken ut? Undersökningen är kvantitativ i form av en webbenkät med slutna frågor. LÄS MER