Sökning: "emoji usage"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden emoji usage.

  1. 1. Dare. Dream. Done. [Sparkles emoji] : Pragmatic functions and sentiment of emojis in tweets by American, English, Australian, Indian, and Nigerian users

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Kristoffer Olsén; [2024]
    Nyckelord :ambiguity; computer-mediated communication; cyberpragmatics; emoji; emoji usage pattern; national variety; pragmatics; sentiment; tweets; användningsmönster för emojis; attityd; cyberpragmatik; datorförmedlad kommunikation; emoji; nationell variation; pragmatik; tvetydighet; tweets;

    Sammanfattning : Emojis can be ambiguous, even when used within one and the same language and geographic region, but they are also a globally accessible language in computer-mediated communication. This paper aims to examine if emoji usage across five different national varieties of English (American, English, Australian, Indian, and Nigerian), geographically located on five different continents, exhibits similar pragmatic functionality and sentiment. LÄS MER

  2. 2. Laughing til' I'm dead : A qualitative study of emojis in laughable contexts

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Ilona Kröll; [2022]
    Nyckelord :TikTok; Laughter; Emoji; Preference; CMC;

    Sammanfattning : Since 1990, the usage of emojis has increased and become a part of our everyday communication.The ambiguous nature of emojis has been shown by multiple previous studiesbut there is a qualitative gap in research of what the meaning of these emojis are. LÄS MER

  3. 3. Ju fler desto bättre? : En kvantitativ studie om hur Miljöpartiet använder emojis på Instagram samt vilken effekt det har på mottagare

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Ella Jansson; Oscar Fleetwood; [2022]
    Nyckelord :Social Media; Political Communication; Social Medialogic; Emoji; Instagram;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how the Green Party, which is a part of the Swedish parliament, uses emojis on Instagram. In addition, the study examines whether the usage has increased or not during the time period 2014-2021. The thesis also aims to find out how the use of emojis affects media users' perceptions of the message. LÄS MER

  4. 4. Emojis, brobyggare mellan människor eller bara onödigt grafiskt element? : En användarstudie om emojis betydelse för textad digital kommunikation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Dennis Lithander; Frida Hylin; [2021]
    Nyckelord :Emojis; chat communication; demography; visual communication; platforms; Emojis; chattkommunikation; demografi; visuell kommunikation; plattformar;

    Sammanfattning : Emojis anses av många vara en viktig komponent för att ge digitala konversationer en känslomässig nyansering och bidrar med tonalitet. Användning och uppfattning av dessa symboler kan variera och i denna uppsats undersöker vi om detta beror på ålder, emojis design eller om det påverkas av andra faktorer. LÄS MER

  5. 5. EMOJIER I EN NYHETSKONTEXT PÅ SOCIALA MEDIER : Läsarens uppfattning av P3 Nyheters trovärdighet, objektivitet och professionalitet.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amanda Alvarsson; Gunnar Orvegård; [2021]
    Nyckelord :Mediaexponering; gestaltning; journalism; emojier; sociala medier;

    Sammanfattning : The usage of emojis in marketing strategies and as a digital and social shortcut for emotional response has risen significantly since their creation and subsequent launch in the late nineties. With over three thousand emojis available as of 2019 and, according to Facebook, over five billion sent each day on their instant messaging service, the breadth of their influence and societal importance is unquestionable. LÄS MER