Sökning: "emotionellt lärande"
Visar resultat 1 - 5 av 80 uppsatser innehållade orden emotionellt lärande.
1. Vad väntar mig på andra sidan dörren : En kvalitativ studie om personals erfarenheter av arbetet med patienter som har ett självskadebeteende inom den rättspsykiatriska slutenvården.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att belysa olika erfarenheter som professionella inom den rättspsykiatriska slutenvården har av arbetet med patienter som har ett självskadebeteende. Studiens metodologiska utgångspunkt var hermeneutisk, med semistrukturerade intervjuer med sex respondenter från två olika rättspsykiatriska kliniker i Sverige. LÄS MER
2. Erfarenheter av aktivitet och delaktighet i dagliga livet efter en förvärvad ryggmärgsskada : en litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syfte: studiens syfte är att sammanställa erfarenheter av aktivitet och delaktighet i dagliga livet efter en förvärvad ryggmärgsskada. Metod: författaren har genomfört en allmän litteraturstudie med kvalitativ ansats med data inhämtad ifrån två olika databaser. LÄS MER
3. "Ta mig i handen, vi gör det tillsammans"
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra den grundstruktur lågstadielärare använder sig av i sin undervisning, samt vilka didaktiska strategier som ligger bakom den. Utifrån frågeställningen konstruerades en intervjuguide, som grund till de semistruktureraden intervjuerna. LÄS MER
4. Föräldrars upplevelse av att ha ett barn som självskadar : en litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: Självskadebeteende kan anses vara ett globalt, växande problem bland tonåringar och unga vuxna. Individerna beskriver självskadebeteende som ett sätt att fly sina negativa känslor, straffa sig själv eller bara för att känna någonting. LÄS MER
5. Lärares interaktion med och tankar om elever som utmanar undervisningen : en kvalitativ studie
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med denna studie var att utveckla kunskapen om skickliga lärares ledarskap i förhållande till elevers utmanande beteende. Studien genomfördes med sju lärare som arbetade i sju olika skolor. LÄS MER