Sökning: "employer branding attributes"

Visar resultat 21 - 25 av 39 uppsatser innehållade orden employer branding attributes.

  1. 21. Attrahera och behålla personal : En studie om attraktivitet på Högskolan Dalarna

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetsliv

    Författare :Lisa Johansson; Hanna Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Value Proposition - EVP; Attracting and Retaining; Internal Marketing.; Employer Branding; Employer Value Proposition - EVP; attrahera och behålla; intern marknadsföring.;

    Sammanfattning : Flera forskare skriver om vikten av att vara en attraktiv arbetsgivare, som idag är viktigare än någonsin, speciellt när konkurrensen om personal ökar. Genom att skapa ett attraktivt arbetsgivarvarumärke ökar chanserna att attrahera och behålla kompetent personal (Ehrenborg & Höglund, 2016). LÄS MER

  2. 22. The Use of Employer Branding to Attract Millennials in Sweden

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Sara Rosencrantz; [2018]
    Nyckelord :employer branding; employer attractiveness; Millennials; Generation Y; Millennials in the workforce; generational differences; organizational attractiveness;

    Sammanfattning : The use of employer branding has gained popularity since the concept was introduced by Tim Ambler and Simon Barrow in 1996. At first, this consisted of three types of benefits (e.g., functional, economic and psychological) and later Lievens and Highhouse (2003) added two additional benefits: instrumental and symbolic. LÄS MER

  3. 23. Win the War for Female Engineering Talents : Using Consumer Branding Theory to Propose Employer Branding Strategies

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Stübi; [2017]
    Nyckelord :Employer branding; war for talents; female engineers; person-organization fit; employer knowledge;

    Sammanfattning : In Europe, females remain underrepresented in engineering and technology industries and even fewer women progress into leadership positions. Changing global conditions have created competitive employment markets and given rise to the so-called ‘War for Talents’. LÄS MER

  4. 24. Employer branding inom offentliga organisationer : Sjuksköterskors värdering av attribut vid val av arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Cecilia Johnsson; Ida Lundberg; [2017]
    Nyckelord :Employer branding; Public organizations; Employer value proposition; Word- of-mouth; Kliniskt basår; Introduction program; Organizational attractiveness; Attractiveness; Work-based learning; Employer branding; Arbetsgivarvarumärke; Offentlig organisation; Employer value proposition; Word-of-mouth; Kliniskt basår; Introduktionsprogram; Organisatorisk attraktivitet; Attraktivitet; Lärande i arbetslivet;

    Sammanfattning : Offentliga organisationer har ofta begränsade finansiella resurser att förhålla sig till. Med den ökade konkurrensen på arbetsmarknaden om kompetent personal finns ett behov för även offentliga organisationer att arbeta med dess attraktivitet gentemot intressenter. LÄS MER

  5. 25. Do sustainable personalities exist? : A study examining the link between recruiters' personalities and the communication of sustainability

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Sara Debeljak; Isabella Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Sustainability; Employer Branding; the Five-Factor Model of personality; communication; the UN Sustainable Development Goals; UN2030;

    Sammanfattning : The world that we live in today is neither fair nor sustainable. Since the acknowledgements of theseissues have changed increased in recent years, the preferred attributes in the job seeking process havechanged. LÄS MER