Sökning: "employer branding attributes"
Visar resultat 21 - 25 av 39 uppsatser innehållade orden employer branding attributes.
21. Attrahera och behålla personal : En studie om attraktivitet på Högskolan Dalarna
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Flera forskare skriver om vikten av att vara en attraktiv arbetsgivare, som idag är viktigare än någonsin, speciellt när konkurrensen om personal ökar. Genom att skapa ett attraktivt arbetsgivarvarumärke ökar chanserna att attrahera och behålla kompetent personal (Ehrenborg & Höglund, 2016). LÄS MER
22. The Use of Employer Branding to Attract Millennials in Sweden
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The use of employer branding has gained popularity since the concept was introduced by Tim Ambler and Simon Barrow in 1996. At first, this consisted of three types of benefits (e.g., functional, economic and psychological) and later Lievens and Highhouse (2003) added two additional benefits: instrumental and symbolic. LÄS MER
23. Win the War for Female Engineering Talents : Using Consumer Branding Theory to Propose Employer Branding Strategies
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In Europe, females remain underrepresented in engineering and technology industries and even fewer women progress into leadership positions. Changing global conditions have created competitive employment markets and given rise to the so-called ‘War for Talents’. LÄS MER
24. Employer branding inom offentliga organisationer : Sjuksköterskors värdering av attribut vid val av arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Offentliga organisationer har ofta begränsade finansiella resurser att förhålla sig till. Med den ökade konkurrensen på arbetsmarknaden om kompetent personal finns ett behov för även offentliga organisationer att arbeta med dess attraktivitet gentemot intressenter. LÄS MER
25. Do sustainable personalities exist? : A study examining the link between recruiters' personalities and the communication of sustainability
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : The world that we live in today is neither fair nor sustainable. Since the acknowledgements of theseissues have changed increased in recent years, the preferred attributes in the job seeking process havechanged. LÄS MER