Sökning: "employer branding attributes"

Visar resultat 6 - 10 av 39 uppsatser innehållade orden employer branding attributes.

  1. 6. Arbetsgivarvarumärke – en kvalitativ studie offentlig sektor : Upplevelsen av arbetet med arbetsgivarvarumärket inom en kommunal äldreomsorgsförvaltning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Mathilda Lundström; Anneli Nordvall; [2022]
    Nyckelord :employer brand; employer branding; communication; attributes; public sector; municipality; elderly care; arbetsgivarvarumärke; varumärke; kommunikation; attribut; offentlig sektor; kommun; äldreomsorg;

    Sammanfattning : Tidigare forskning menar på att det gynnar en organisation att börja arbetet med ett arbetsgivarvarumärke internt, att erbjuda befintliga medarbetare betydande attribut och på så vis uppfattas som autentisk, attraktiv och unik. Detta i sin tur skapar ambassadörer för organisationen och ett gott rykte som arbetsgivare vilket attraherar potentiella medarbetare (Backhaus & Tikoo, 2004; Lundkvist, 2015; Maxwell & Knox, 2009). LÄS MER

  2. 7. Employer brand och psykologiskt kontrakt : En studie om medarbetares oskrivna förväntningar på arbetsgivaren

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Lovisa Wahlberg Sundström; Ida Hardinger; [2022]
    Nyckelord :Employer brand; Employer branding; Psychological contract; Expectations; Attributes; Employer brand; Employer branding; Psykologiskt kontrakt; Arbetsgivarvarumärke; Förväntningar; Attribut;

    Sammanfattning : Bakgrund: Employer brand är en strategi som används för att attrahera och behålla medarbetare i organisationen genom att marknadsföra de fördelar som organisationen erbjuder. Dessa erbjudanden kan tolkas som löften och underförstådda förväntningar hos medarbetare. LÄS MER

  3. 8. Rethinking the Employer Branding Landscape

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mathilda Kock; Alice Berggren; [2021]
    Nyckelord :Employer Branding; Generation Z; Employer Preferences; Human Resources; Competitive Advantage; Resource-Based View; Culture; Gender; Sweden; Denmark; Business and Economics;

    Sammanfattning : In this bachelor’s thesis, the employer preferences among Generation Z individuals are explored. Generation Z is currently the youngest generation entering the labour market. The entrance of Generation Z individuals is predicted to come with new challenges for firms in how to attract and retain skilful employees from this generation. LÄS MER

  4. 9. ‘Living the Brand’ : A Qualitative Study on how Swedish Startups should Implement Employer Branding to the Core of their Business to Attract and Retain Top Talent

    Kandidat-uppsats, Jönköping University

    Författare :Lovisa Karlsson; Marielle Kaminsky; Frida Svedberg Isaksson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract   Background: In today’s talent-driven marketplace, money is no longer a top priority. Instead, it is a company’s reputation - its employer brand - that speaks volumes to the current and potential workforce. LÄS MER

  5. 10. Identifying Dimensions of Employer Attractiveness in Startups : The Case of Swedish Tech Startups

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :Cristina Gadibadi; [2020]
    Nyckelord :employer branding; employer attractiveness attributes; EmpAT Scale; startups; startups attractiveness; Swedish startups; arbetsgivarvarumärke; arbetsgivarens attraktionskraft; EmpAT Scale; startups; startups attraktivitet; Svenska startups;

    Sammanfattning : Human capital is recognized as the foundation of a firm's competitive advantage (Messenböck et al., 2015; Berthon et al., 2005). LÄS MER