Sökning: "en studie om google"

Visar resultat 1 - 5 av 300 uppsatser innehållade orden en studie om google.

  1. 1. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Maja Palmqvist; Axel Vallenor; [2024]
    Nyckelord :Personalized marketing; offers; strategy; attitude; privacy; integrity; Word of Mouth; loyalty;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER

  2. 2. En god djurvälfärd? : en litteraturstudie om vad som kan göras för att minska mjölkkors rädsla i samband med lastning och transport

    Kandidat-uppsats, SLU/Institutionen för tillämpad husdjursvetenskap och välfärd

    Författare :Cecilia Ansin; [2024]
    Nyckelord :Mjölkkor; rädsla; stress; lastning; transport; förebygga;

    Sammanfattning : Rädda och stressade djur är inte välmående djur. Rädda mjölkkor kan reagera oförutsägbart och hastigt vilket gör att de kan vara farliga att hantera. Rädsla och stress hos mjölkkor kan orsaka fysiska skador, materiella skador och ekonomiska förluster. LÄS MER

  3. 3. Främjande av hållbar konsumtion inom den lokala klädbranschen i Eskilstuna : En kvantitativ studie om hur konsumenters attityder och köpvanor inom hållbar konsumtion påverkas av kännedom och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna"

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Tilda Ekhamre; Elin Löfgren; Julia Vång; [2024]
    Nyckelord :Teorin om planerat beteende; köpintention; hållbarhet; miljöoro; attityder; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och förstå konsumenternas attityder till hållbar konsumtion, samt att identifiera de faktorer som påverkar deras köpintention vid hållbar klädkonsumtion. Vidare strävar studien efter att belysa hur kännedom om och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna" påverkar respondenternas lokala och hållbara konsumtionsbeteende. LÄS MER

  4. 4. ”Måste påminna mig om attjag inte känner dem i verkligheten” : En studie om svenska k-popfans parasociala vanor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Jian Cedi Agustin Sarmiento; Saga Fjordevik; [2024]
    Nyckelord :parasocial interaction; parasocial relationship; gender; stereotypes; k-pop; sweden;

    Sammanfattning : This quantitative study aims to understand the parasocial interaction (PSI) and parasocial relationship (PSR) between Swedish k-pop (korean popular music) fans and k-pop idols. The study also aims to understand how gender and stereotypes affect the way parasocial relationships are formed and upheld. LÄS MER

  5. 5. Inkludering med hjälp av digitala verktyg : en systematisk litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Samuel Wretenberg; William Kjellén; [2023]
    Nyckelord :Inclusion; Digital Tools; Special Education Perspective; Inkludering; Digitala verktyg; Specialpedagogiskt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie är att redogöra för vad aktuell forskning säger om hur elever kan inkluderas i den ordinarie matematikundervisningen med hjälp av digitala verktyg. Skolan har historiskt sett exkluderat de elever som har generella matematiksvårigheter genom segregerade lösningar. LÄS MER