Sökning: "enkätundersökning examensarbete"
Visar resultat 26 - 30 av 509 uppsatser innehållade orden enkätundersökning examensarbete.
26. Hjältar, skurkar & stereotyper : Hur manliga och kvinnliga karaktärer porträtteras i spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta examensarbete undersökte och analyserade hur manliga och kvinnliga spelkaraktärer kan porträtteras som goda eller onda utifrån stereotypa visuella attribut. Undersökningen utgick från teorier kring historisk fysionomi och populärkulturella stereotyper. LÄS MER
27. Utveckling och utformning av snäpplås till skjutbart fönster för den exklusiva marina marknaden
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : At present, there is no sliding window latch designed and developed for the marine market. Onmar is a company that develops and produces quality products for premium boats. They were asked to supply a latch that is exclusive and is of quality. This request became the basis for the thesis. LÄS MER
28. Minska matsvinn i privathushåll : Utformning av ett grafiskt kampanjkoncept
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Matsvinn är ett stort miljöproblem och forskning visar på att den största delen av matsvinnet uppstår i hushållen, både i Sverige och globalt. Som konsumenter är vi den sista delen i livsmedelskedjan vilket innebär att vi har ett stort ansvar att ta tillvara på maten som har producerats och transporterats i många led innan den slutligen hamnar i vårt kylskåp och på vår tallrik. LÄS MER
29. Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention utifrån trovärdighetsfaktorer, opinionsledarskap, follower/followee-ratio och sympati Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Madeliene Hedin & Selicia Strindlund Handledare: Jonas Kågström & Martin Ahlenius Examinator: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - Maj Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur influencers trovärdighet påverkar konsumenters köpintention. Mer specifikt undersöks huruvida konsumenters attityd mot influencers påverkas utifrån follower/followee ratio, trovärdighetsfaktorer (trovärdighet, expertis och attraktivitet), opinionsledarskap samt sympati. LÄS MER
30. Villa BOO : Ett gestaltningsförslag av ett delat boende med minskad resursanvändning
Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : Människor lever idag långt över de naturresurser som vår planet tillgodoser oss med. För att nå klimatmålen måste levnadsmönster samt synsättet på konsumtion ändras. Det behövs nya innovativa lösningar på bostäder för att möta dessa utmaningar. LÄS MER