Sökning: "entreprenörskap kontext"
Visar resultat 16 - 20 av 41 uppsatser innehållade orden entreprenörskap kontext.
16. Doing entrepreneurship, handling masculinity: Young women and gendered norms of entrepreneurship
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologiSammanfattning : In this thesis, I study how young women entrepreneurs construct entrepreneurship. Specifically, I look at how gender structures entrepreneurial practice for young women and how incubators contribute to the gendered construction of entrepreneurship. The study is based on ethnographic data in the form of interviews and observations. LÄS MER
17. De gotländska eldsjälarna : en studie om eldsjälarnas roll i landsbygdsutveckling på Gotland
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Trots att det sker en utflytt från icke tätortsnära landsbygd i landet bedrivs ändå en framgångsrik landsbygdsutveckling på Gotland. Detta i form av tio lokala utvecklingsbolag där privatpersoner och företag kan köpa aktier i syfte att främja den lokala bygden. LÄS MER
18. "Vilse i friheten" : Kommunikationens betydelse i en organisationsförändring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : I vår samtid sker förändringar mer frekvent än någonsin och vissa menar att ett företags överlevnad beror på hur pass flexibla de lyckas vara och bemöta dessa ständigt fluktuerande krav från omvärlden. Idag lyckas enbart en tredjedel av företag med sina förändringsarbeten. LÄS MER
19. Motstånd för entreprenörskap på landsbygden : en fallstudie om hur motstånd kan manifesteras i den gotländska socknen När
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Entreprenörskap bidrar till utveckling genom dess förmåga att använda resurser och driva marknaden framåt. Den ekonomiska tillväxten inom regioner är kopplade till lokala entreprenörer som påverkas av kontexten. LÄS MER
20. Marknadsundersökning i outvecklade marknader med omedvetna kunder
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : När nya produkter eller tjänster skall introduceras på en marknad finns det många frågor som ska besvaras och en analys av marknaden är ofta vägen till att hitta svar på frågorna. Några av dem besvaras med hjälp av marknadsundersökningar som ger företagen information om kunders behov eller förväntningar och om konkurrenssituation och marknadspotential. LÄS MER