Sökning: "erik månsson"
Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser innehållade orden erik månsson.
6. Adoption of IoT Platforms: In Swedish municipalities for smart city initiatives
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : This thesis aims to understand what influences the adoption of Internet of Things [IoT] platforms in Swedish municipalities for smart city initiatives. The adoption of IoT platforms in Swedish municipalities is slow, but the effects of an IoT platform can enhance the processes and progression toward smarter cities. LÄS MER
7. On the statistics and practical application of the reassignment method for Gabor spectrograms
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : The reassignment method is a technique for improving the concentration of signals in spectrograms and other time-frequency representations (TFR). It achieves this by displacing the points in a TFR according to the reassignment vector for every point. LÄS MER
8. Kreativ kontext för lyckad tillväxt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen för riskerna vid en planerad organisationsförändring gällande effekterna på medarbetarnas kreativitet, samt att lyfta möjliga motmedel mot de oönskade konsekvenserna.... LÄS MER
9. Omreglering av den svenska spelmarknaden - en marknadsföringsmässig game changer?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att bidra med ökad förståelse för hur en omreglering av den svenska spelmarknaden kan komma att påverka valet av marknadsföringskanaler och spelbranschens marknadsföringsklimat. Metod: Författarna utgår från kvalitativ metod och arbetar med att söka svar med hjälp av ett induktivt arbetssätt. LÄS MER
10. En plats varumärke utifrån en intressents perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: En plats varumärke utifrån en intressents perspektiv Seminariedatum: 2015-01-15 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Andreas Svensson, Erik Göransson, Marcus Månsson Handledare: Lars Carlman Nyckelord: Varumärke, place branding, varumärkesimage, studieort, Malmö stad, Malmö högskola. Syfte: Syftet med studien är att utreda vilken inverkan en plats varumärke har vid valet av studentstad. LÄS MER