Sökning: "extent of traveling"

Visar resultat 16 - 20 av 36 uppsatser innehållade orden extent of traveling.

  1. 16. På vilket sätt har sociala medier förändrat reseföretagskommunikation med kunder?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Manda Stenquist; [2019]
    Nyckelord :Social media; User Generated Content; Information; Communication; Travel Agencies; Tourism Industry; Tourism Sector.;

    Sammanfattning : The growth of social media has transformed the tourism sector in many ways. A raised number of internet users choose to share user generated content which is a contributing factor to increased access to information in a tourism context. Increased information access is seen to affect both travel agencies as well as the tourism industry in general. LÄS MER

  2. 17. Selma Lagerlöfs märkvärdiga resa : en hermeneutisk resa till det Heliga Landet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Magnus Lindberg; [2018]
    Nyckelord :Lagerlöf; Jerusalem; hermeneutik;

    Sammanfattning : The teacher Selma Lagerlöf (1858-1940) is one of Sweden's most famous and beloved writers and her books have been sold in millions worldwide. She received the Nobel Prize in Literature 1909 and was selected as the first woman in the Swedish academy five years later in 1914. LÄS MER

  3. 18. Vådan av att skjutsa barn : En kvantitativ studie av påverkan på barn och ungdomars resebeteende till och från sportaktiviteter och reflektion kring skäl för att möjliggöra förändringar

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Fatima Vidimlic; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sverige är ett av landen med störst ekologiskt fotavtryck i världen vilket delvis kan förklaras av det höga bilanvändandet. 77 procent av resorna i Sverige är resor som görs med personbil och ungefär hälften av dessa är fritidsresor. Till fritidsresorna räknas bland annat de  resor som görs när man skjutsas till fritidsaktiviteter. LÄS MER

  4. 19. Developing a framework for opportunity assessment of when to utilize machine learning to create data-driven products

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :ANNA OLSSON; [2018]
    Nyckelord :Machine!learning; !ROI; !opportunity!assessment; !optimization; ! personalization; Maskininlärning; !ROI!; !möjlighetsbedömning; !optimering; !personalisering;

    Sammanfattning : In!recent years, machine!learning has developed to the!extent that it can be utilized and implemented to create business value in organizations  by  either reducing costs or increasing  innovation and growth opportunities. Machine learning can unlock possibilities to create a better! product and experience, and thereby aid in gaining a stronger position in the industry. LÄS MER

  5. 20. It takes two to tango : En studie av kunders inflytande på varumärken inom reseindustrin

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Maria Strannelid; Charlotte Stenström; [2017]
    Nyckelord :Customer; Brand; Digitalization; Travel Industry; Brand Identity; Kunden; Varumärket; Digitaliseringen; Reseindustrin; Varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Syftet med studien är att klargöra och analysera kundens inflytande på varumärken inom reseindustrin. Med detta syfte som bakgrund formuleras följande tre forskningsfrågor med fokus på reseindustrin: Vad utmärker kundens roll? Vad innebär digitaliseringen för företagens sätt att arbeta med varumärken? Hur kan kunden påverka ett varumärkes identitet? Metod Uppsatsen är utformad utifrån en kvalitativ forskningsmetod, som har en deduktiv ansats med induktiva inslag. LÄS MER