Sökning: "extern benchmarking"

Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade orden extern benchmarking.

  1. 21. Lär av de bästa - en fallstudie av benchmarking inom den svenska banksektorn

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martina Bengtsson; Lisa Ohlsson; [2012]
    Nyckelord :Benchmarking; Svensk banksektor; jämförelser; benchmarking i banker; benchlearning; Business and Economics;

    Sammanfattning : UPPSATSENS TITEL: Lär av de bästa - en fallstudie av benchmarking inom den svenska banksektorn. SEMINARIEDATUM: 2012-05-30 ÄMNE/KURS: Magisteruppsats, FEKN90, Examensarbete på Civilekonomprogrammet, 30 HP. LÄS MER

  2. 22. Ekonomistyrning i Professionella Serviceorganisationer – en fallstudie på patentbyrån Albihns Malmökontor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Wilander; Alexandra Lindqvist; Ivana Dukic; [2009]
    Nyckelord :Professionella Serviceorganisationer; Ekonomistyrning; Kultur; Organisationsform; Human Resource Management; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I mer än två årtionden har vi i västvärlden haft en postindustriell serviceekonomi och vi lever idag i ett tjänstesamhälle som under de senaste åren utvecklats i allt högre grad. En stor del av de företag som idag återfinns i tjänstesektorn är professionella serviceorganisationer som arbetar med kvalificerad tjänsteproduktion. LÄS MER

  3. 23. Servive med förhinder : Hur man som butikschef för Systembolaget kan förbättra kundservicen utifrån företagets försäljningsregler

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Rebecca Nordin; Helena Baltzer; [2009]
    Nyckelord :Service; påverkansmetoder; servicekvalitet;

    Sammanfattning : Denna rapport baseras på en undersökning som går ut på att ta reda på vad man sombutikschef på Systembolaget kan göra för att förbättra kundservicen inom ramarna för despecifika försäljningsregler som företaget måste följa på grund av det monopol påförsäljning av alkoholhaltiga drycker som föreligger.I rapporten tas teorier om servicekvalitet upp där vi bland annat har utgått ifrån tekniskoch funktionell kvalitet, olika teorier om kundservice och personlig service,påverkansmetoder samt teori om organisationens betydelse för servicekvalitet. LÄS MER

  4. 24. Benchmarking inom hemelektronikbranschen : En analys av två ledande affärskedjor.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Robin Lemonte; Oskar Johansson; [2008]
    Nyckelord :intern- och extern benchmarking; uppföljning; verksamhetsstyrning; marknadsledande;

    Sammanfattning : Att styra en verksamhet med rätt underlag är väsentligt i alla företag. Med detta iåtanke finns det fler olika tillvägagångssätt att säkerställa att rätt beslut tas ochkonkurrenskraften jämfört med liknande verksamheter upprätthålls. LÄS MER

  5. 25. Ledarskapsprogram för innovation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM); KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Sanna Severinsson; Joonas Torvinen; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :   Since the 28 thof May the project to develop an internal Innovation Leadership Program (ILP) on Accenture has been running and came to an end in November the same year. The task was formed into a master thesis and given to two students at the Royal Institute of Technology in Sweden. LÄS MER